Roser Clavell, secretària general del Patronat Catalunya Món, afirma que la suma de la marca Catalunya amb la marca Barcelona potencia la projecció internacional del país

El Patronat Catalunya Món, com a impulsor del Comitè Marca Catalunya, col·labora en la secció 'Made in Catalonia' d'El matí de Catalunya Ràdio d'estiu

query_builder   19 juliol 2012 18:39

event_note Nota de premsa

Roser Clavell, secretària general del Patronat Catalunya Món, afirma que la suma de la marca Catalunya amb la marca Barcelona potencia la projecció internacional del país

El Patronat Catalunya Món, com a impulsor del Comitè Marca Catalunya, col·labora en la secció 'Made in Catalonia' d'El matí de Catalunya Ràdio d'estiu

La secretària general del Patronat Catalunya Món, Roser Clavell, ha participat avui en la secció ‘Made in Catalonia’ d’El Matí de Catalunya Ràdio d’estiu que dirigeix, Francesc Soler. La participació ha estat en el marc de la col·laboració del Patronat Catalunya Món en aquest espai. Un espai que s’emetrà en directe els dijous a les 10:30 hores des d’avui, 19 de juliol, al 30 d’agost. En aquesta secció del programa s’explica la importància de projectar i posicionar Catalunya al món, des de diferents àmbits d’actuació com són l’esportiu, el cultural, l’econòmic, el turístic o el gastronòmic, amb els seus valors únics a través de les estratègies concretes i, sobretot, amb la implicació de la societat civil.
 
Clavell ha manifestat que el Patronat Catalunya Món ha reorientat la seva missió en desplegar una estratègia de diplomàcia pública per donar suport al govern. “Les relacions internacionals ja no només les porten a terme els Estats. Avui en dia tothom fa diplomàcia”, ha afirmat Clavell. “Es pot fer diplomàcia de dues maneres. Una manera és la tradicional i que porten a terme els estats i, una altra, és la diplomàcia pública. És la que es dirigeix a la societat civil internacional. Aquí és on la marca té un pes molt important”.
 
La secretària general del Patronat ha explicat que el Comitè Marca Catalunya, format per  agents públics i privats, té l’objectiu de treballar en el procés de construcció i posicionament de la marca país. Les fases de treball del Comitè responen a tres qüestions concretes: com ens veiem nosaltres? Com ens veu la resta del món? I com volem ser vistos?
 
Sobre aquest aspecte, Roser Clavell, ha manifestat que “en un moment en què el món és un sol mercat i en què som molt competitius, hem de sortir a explicar, però també a escoltar, per saber què podem oferir i quins models nostres podem exportar”.
 
En el marc d’aquest espai, ha intervingut també el cònsol general del Japó a Barcelona,  Hidehiro Tsubaki, que ha afirmat que en el seu país es coneix més Barcelona que Catalunya, de la qual es tenen detalls de la guerra civil. En aquest sentit, Clavell ha anunciat que ambdues marques han d’anar de la mà per a la projecció internacional del país.
 
Segons la màxima responsable del Patronat Catalunya Món, les dues marques expliquen coses diferents. La marca Barcelona té un recorregut important. Va començar amb els JJOO del 92, però “no es pot viure només d’això. Per aquest motiu, s’està treballant per saber què pot oferir Barcelona a Catalunya. Barcelona pot obrir portes per donar-se a conèixer.” Clavell, però, ha volgut aclarir que Catalunya també pot oferir valors a Barcelona “Barcelona es veu com una ciutat de turisme urbà i Catalunya li pot aportar el seu teixit industrial, entre d’altres. A la vegada, la marca Catalunya es pot posicionar com una marca escut per a Barcelona perquè aquesta no es confongui amb la marca Espanya i així donar-li una referència territorial, ja que Barcelona no es coneix encara com a capital de Catalunya.”
 
En aquest sentit, Roser Clavell, ha emfatitzat: “la marca Espanya cotitza a la baixa i la marca Catalunya se’n vol desmarcar perquè no se’ns confongui. Nosaltres tenim uns valors únics, uns atributs, una reputació que hem de projectar al món”.