L'Oficina d'Atenció Ciutadana de la Generalitat a Girona ja permet demanar cita prèvia per a més de trenta tràmits

El servei ha incorporat gestions de Justícia relacionades amb associacions i federacions

query_builder   6 agost 2012 10:24

event_note Nota de premsa

L'Oficina d'Atenció Ciutadana de la Generalitat a Girona ja permet demanar cita prèvia per a més de trenta tràmits

El servei ha incorporat gestions de Justícia relacionades amb associacions i federacions

L’Oficina ha ates en el primer semestre de l’any 985 persones mitjançant aquest sistema, un 17% més que l’any passat
 
 
L’Oficina d’Atenció Ciutadana de la Generalitat a Girona ja permet demanar cita prèvia per fer més de trenta tràmits de diferents àmbits de l’administració, després de la incorporació de noves gestions relacionades amb Justícia i Benestar Social i Família. El servei de cita prèvia té per objectiu reduir el temps d’espera dels ciutadans i es pot demanar a través de l’Oficina Virtual de Tràmits de la Generalitat (www.gencat.cat/ovt) o a la mateixa Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC).
 
Precisament, l’OAC ha atès en el primer semestre de l’any 985 persones mitjançant el sistema de cita prèvia, amb un augment del 17% respecte l’any passat. L’Oficina treballa per fomentar-ne l’ús amb l’objectiu d’evitar cues als ciutadans i també per poder organitzar millor els seus recursos humans.
 
Fins ara, l’oficina disposava de cita prèvia per fer més d’una vintena de tràmits i, amb l’ampliació del servei, ja supera la trentena de gestions dels àmbits de comerç i consum; esports, lleure i oci; habitatge; medi ambient; mobilitat i transport; salut; societat, ciutadania i famílies; i justícia. Els nous tràmits de l’àrea de Justícia que s’han incorporat estan relacionats amb associacions i federacions, com per exemple el registre d’una associació o l’actualització de les seves dades registrals.
 
Entre les gestions que ja es podien fer a través de la cita prèvia hi ha sol·licitar el títol de família nombrosa, la llicència de caça o de pesca i la cèdula d’habitabilitat; presentar o consultar reclamacions sobre temes de consum; i demanar la prestació econòmica per infant a càrrec.
 
L’Oficina d’Atenció Ciutadana de Girona és un model pioner i únic a Catalunya ja que atén els serveis i tràmits de tots els departaments de la Generalitat amb l’objectiu d’oferir un servei eficient i integrat als ciutadans. L’OAC obre de dilluns a divendres de les 9 del matí fins a les 6 de la tarda, menys els mesos de juliol i agost, que obre fins a les 3 de la tarda. Durant tot l’any obre tots els dissabtes de 9 del matí a 2 del migdia.