L'Oficina d'Atenció Ciutadana de la Generalitat a Girona ha atès més de 75.000 persones durant el primer semestre, un 14% més que al 2011

L'atenció presencial especialitzada ha registrat un increment del 30% i ha superat les 41.000 persones de gener a juny

query_builder   10 agost 2012 10:46

event_note Nota de premsa

L'Oficina d'Atenció Ciutadana de la Generalitat a Girona ha atès més de 75.000 persones durant el primer semestre, un 14% més que al 2011

L'atenció presencial especialitzada ha registrat un increment del 30% i ha superat les 41.000 persones de gener a juny

L’Oficina d’Atenció Ciutadana de la Generalitat a Girona ha atès 75.335 persones durant el primer semestre de l’any, xifra que representa un augment del 14% en relació al mateix període de l’any passat. L’Oficina integra en un sol espai l’atenció presencial de la Generalitat a Girona amb l’objectiu de proporcionar als ciutadans les màximes facilitats a l’hora de fer tràmits i evitar temps i desplaçaments.
 
L’increment de l’activitat s’ha d’atribuir principalment al servei d’atenció especialitzada, que de gener a juny ha rebut 41.076 persones, un 30% més que les 31.621 del primer semestre de 2011. Dins d’aquest servei destaca l’augment d’activitat al punt d’atenció de Benestar Social i Família, que ha atès prop de 9.000 persones, un 38% més que l’any passat. Per àrees temàtiques, entre les que tenen més demanda, també destaquen la d’Ensenyament, l’Oficina de Gestió Empresarial (OGE), Trànsit i Habitatge.
 
Dels 75.335 usuaris atesos de gener a juny, 34.259 persones han demandat una atenció generalista, és a dir, informació genèrica, registre de documents, cèdules d’habitabilitat, conciliacions, entre d’altres, una xifra similar a la de l’any anterior.
 
Cal recordar també que l’OAC ha rebut des de gener 985 persones mitjançant el sistema de cita prèvia, amb un augment del 17% respecte l’any passat. La Generalitat treballa per fomentar l’ús d’aquest sistema amb l’objectiu d’evitar cues als ciutadans i també per poder organitzar millor els seus recursos humans. L'Oficina també disposa d'un servei d'interpretació en llengua de signes amb l'objectiu de garantir l'accesssiblitat de la informació a les persones sordes. El servei, que es desenvolupa els dilluns, ha donat atenció a 47 persones.
 
L’Oficina d’Atenció Ciutadana de Girona és un model pioner i únic a Catalunya ja que atén els serveis i tràmits de tots els departaments de la Generalitat. L’Oficina obre de dilluns a divendres de les 9 del matí fins a les 6 de la tarda, menys els mesos de juliol i agost, que obre fins a les 3 de la tarda. Durant tot l’any obre tots els dissabtes de 9 del matí a 2 del migdia. Per tràmits d’atenció especialitzada cal consultar els horaris a la mateixa oficina.