Protecció Civil de la Generalitat (DGPC) informa que desactiva la fase d’Alerta del Pla especial d’emergències per incendis
forestals de Catalunya INFOCAT, que passa a Prealerta degut a la millora de les condicions meteorològiques i el descens del risc d’incendis forestals.
D’acord amb la informació rebuda de la Direcció General del Medi Natural i Biodiversitat, s’obren els accessos als cinc massissos que els darrers dies estaven tancats: Massís de l’Albera,Cap de Creus, el Montgrí-muntanya Gran, muntanyes de Begur i les Gavarres.
Així doncs, no hi ha restriccions a cap massís.
També s’aixeca, als 49 municipis de Girona que mantenien prohibicions especials els darrers dies, la prohibició de realitzar activitats que puguin comportar risc d’incendis forestals, tot i que cal mantenir una prudència extrema en tot moment.
El risc d'incendi, que fa que la DGPC mantingui la prealerta de l'INFOCAT, és elevat avui a 22 comarques:
Alt Pirineu i Aran: Alt Urgell, Pallars Jussà.
Barcelona: Maresme.
Girona: Alt Empordà, Baix Empordà, Gironès, Pla de l’Estany, Selva
Lleida: Garrigues, Noguera, Segarra, Segrià, Urgell
Tarragona: Alt Camp, Baix Camp, Conca de Barberà, Priorat, Tarragonès
Terres de l’Ebre: Baix Ebre, Montsià, Ribera d’Ebre, Terra Alta
D’acord amb el Decret 64/1995 de mesures per a la prevenció dels incendis forestals, queden anul·lades les autoritzacions per activitats amb risc d’incendi forestal que, segons les condicions específiques establertes en cada cas, estiguin afectades i així ho informi el Cos d’Agents Rurals de la Generalitat de Catalunya.