TURISME

L'Agència Catalana de Turisme aposta pel turisme de neu amb una campanya que dóna suport a la promoció i comercialització de l'oferta de les estacions d'esquí catalanes

query_builder   7 novembre 2012 16:05

event_note Nota de premsa

TURISME

L'Agència Catalana de Turisme aposta pel turisme de neu amb una campanya que dóna suport a la promoció i comercialització de l'oferta de les estacions d'esquí catalanes

 
·        Les 16 estacions d’esquí catalanes a punt per començar la temporada 2012-2013. Enguany han impulsat l’oferta de nous productes per als esquiadors.
 
·        La campanya de promoció de l’Agència Catalana de Turisme s’articularà a través del bloc http://magradacompartir.catalunya.com i girarà entorn dels conceptes de viure l’experiència d’esquiar a Catalunya i compartir-la a través d’Internet.
 
·        Amb l’objectiu de vendre l’oferta de neu de Catalunya en el mercat espanyol i català, l’ACT muntarà dos estands en centres comercials de gran afluència de públic i juntament amb l’ACEM organitzarà accions de comercialització a Madrid i València amb intermediaris i agents de viatges.
 
 
La directora general de Turisme, Marian Muro i el president de l’Associació Catalana d’Estacions d’Esquí i de Muntanya (ACEM), Xavier Nolla, acompanyats pel director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, i el coordinador d’actuacions interdepartamentals de la Generalitat en estacions d’esquí i de muntanya, Xavier Civit, han presentat avui les novetats per a la temporada de neu 2012/2013 a Catalunya i les accions de promoció i comercialització que impulsa l’ACT per donar suport a la neu catalana.
 
Les 16 estacions d’esquí catalanes han innovat per adaptar-se a la demanda i oferir nous productes per als esquiadors. Aquest any, l’Agència Catalana de Turisme (ACT), adscrita al Departament d’Empresa i Ocupació, donarà suport a la promoció i comercialització de l’oferta de les estacions d’esquí mitjançant tres línies d’acció diferents però complementàries: una campanya de promoció articulada a través del bloc www.magradacompartir.catalunya.com, accions en centres comercials de gran afluència de públic i jornades de comercialització a Madrid i València.
 
 
Una campanya basada en compartir l’experiència d’esquiar a Catalunya
 
La campanya de promoció de neu de l’ACT per aquest any apel·la a dos conceptes 2.0: viure l’experiència única d’esquiar a Catalunya i compartir-la a través d’Internet. Així, la campanya s’articularà principalment a través del bloc www.magradacompartir.catalunya.com, que l’any passat ja va tenir una gran acceptació entre els aficionats al turisme de neu.
 
En aquest bloc, els esquiadors trobaran tots els continguts necessaris per gaudir de la neu a Catalunya -informació sobre l’estat de les pistes, previsions meteorològiques, informació sobre el trànsit i una completa fitxa de totes les estacions d’esquí catalanes amb la descripció i els detalls tècnics de cadascuna d’elles-, i a més, podran deixar-hi comentaris per compartir amb la resta d’esquiadors la seva estada a Catalunya.
 
La campanya on-line es complementarà amb una campanya gràfica per a premsa escrita i un espot de televisió de vint segons on es convidarà als esquiadors a que vinguin a esquiar a Catalunya, visitin el bloc i hi comparteixin la seva experiència amb la resta d’aficionats a la neu. Tot amb la cançó “T’espero Catalunya”, composta per Marc Parrot i interpretada per la Beth, com a banda sonora de les campanyes promocionals de turisme.
 
La neu pren l’Illa Diagonal de Barcelona i Las Rozas Village de Madrid
 
Del 12 al 24 de novembre, l’Agència Catalana de Turisme muntarà un estand a l’Illa Diagonal de Barcelona, per tal de promocionar el turisme de tardor-hivern a Catalunya, i molt especialment el turisme de neu, entre el públic d’aquest centre comercial.
 
Durant la primera setmana -del 12 al 17 de novembre- les propostes que es presentin se centraran en el turisme d’interior i de muntanya. Els visitants que s’acostin a l’espai de l’ACT a l’Illa Diagonal podran descarregar-se mitjançant un codi QR més de 180 ofertes de turisme rural i activitats d’interior amb diversos descomptes: vals de dos per un, gratuïtat per a nens o un 20% de descompte sobre el preu original.
 
La segona setmana –del 19 al 24 de novembre- se centrarà en l’oferta catalana de turisme de neu. Els visitants podran trobar informació sobre les estacions d’esquí catalanes, endur-se el nou catàleg de neu editat per l’ACT o adquirir de forma avançada forfaits per a la temporada d’esquí.
 
Per altra banda, del 9 al 11 de novembre l’Agència Catalana de Turisme organitzarà a Las Rozas Village de Madrid una macro acció promocional per comercialitzar l’oferta d’esquí de Catalunya entre el públic d’aquest centre comercial. Durant aquests tres dies, el local 65 de Las Rozas Village es convertirà en una pop-up store decorada amb fotografies de neu de Catalunya, i disposarà d’un mostrador on es podrà adquirir informació sobre activitats i propostes de neu.
 
Durant els tres dies dos monitors d’esquí recorreran el centre comercial madrileny i repartiran forfait-flyers entre els visitants. Com a incentiu, aquests forfaits-flyers seran també una butlleta per participar en sortejos, vals de compra i un viatge a Catalunya per a dues persones.
 
Tant a Las Rozas com a l’Illa Diagonal, els assistents podran fotografiar-se sobre un fons virtual com si realment estiguessin esquiant a Catalunya i podran endur-se la imatge resultant com a record; totes les fotografies es publicaran també al bloc http://magradacompartir.catalunya.com.
 
Jornades comercials amb intermediaris de Madrid i València
 
Amb l’objectiu de comercialitzar l’oferta de les estacions d’esquí catalanes en el mercat espanyol, l’ACT i l’ACEM organitzaran conjuntament unes jornades comercials a Madrid i a València.
 
Així, el 15 de novembre a Madrid i el 16 de novembre a València, les estacions d’esquí catalanes tindran l’oportunitat d’entrevistar-se a amb diversos intermediaris espanyols especialitzats en turisme de neu per tal de vendre’ls-hi la seva oferta. A més, es realitzarà una presentació davant de mitjans de comunicació espanyols especialitzats en turisme i en neu.
 
Motors econòmics de les comarques de muntanya
 
La neu i les 16 estacions d’esquí catalanes -10 d’alpí i 6 de nòrdic- i d’activitats de muntanya són un dels principals motors del desenvolupament de les comarques del Pirineu català i són protagonistes de les economies de les seves valls. Això en fa un dels principals factors inductors de creixement i generació de rendes en aquest àmbit. Per aquesta raó, resulta de gran importància assegurar el manteniment i la prosperitat de les seves activitats.
 
La despesa mitjana d’un esquiador se situa entre els 160 i els 170 euros diaris, un 85% de la qual se centra en l’hostaleria i els serveis quan l’esquí és d’estada, més enllà de despeses associades a l’activitat (forfet i el transport), que representen un 50% quan l’esquí és d’un dia.
 
El sector de la neu genera uns 17.000 llocs de feina directament relacionats amb activitats turístiques i residencials, com ara estacions, hotels i restauració, sobre una població ocupada a les comarques de muntanya amb oferta de neu de 60.000 persones. El sector estima el volum de negoci directe entre els 325 i els 400 milions d’euros anuals, segons el negoci complementari que es tingui en compte.
 
Els impactes econòmics d’aquesta activitat van més enllà de la mateixa estació, afecten el conjunt de les economies de les valls. A més del turisme, l’hostaleria i el mercat immobiliari, afecten altres sectors com el comerç, el transport, la producció energètica, els serveis culturals i d’oci, la producció artesanal, serveis urbans i altres serveis auxiliars.
 
Les comarques de muntanya reben cada any entre 1,5 i 2 milions de turistes (catalans, de la resta de l’Estat i estrangers) que generen entre 5 i 6 milions de pernoctacions a les comarques del Pirineu català. Tot i que les estacions d’esquí i l’afluència d’esquiadors no és l’únic element que ha afavorit el desenvolupament de l’oferta turística a les comarques de muntanya, sí que ha estat un factor decisiu pel seu impuls i assegura la temporada d’hivern.
 
El desenvolupament de l’oferta d’allotjament turístic ha estat més intensa a les comarques amb major presència de la indústria de la neu, i les comarques amb millors indicadors de renda i un comportament demogràfic més actiu són aquelles on els sectors de l’hostaleria i el turisme tenen una major implantació.

2  

Fitxers adjunts

Imatge del bloc www.magradacompartir.catalunya.com

Imatge del bloc www.magradacompartir.catalunya.com
JPG | 2098

La directora general de Turisme, Marian Muro i el president de l'Associació Catalana d'Estacions d'Esquí i de Muntanya (ACEM), Xavier Nolla, acompanyats pel director de l'Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, i el coordinador d'actuacions interdepartamentals de la Generalitat en estacions d'esquí i de muntanya, Xavier Civit.

La directora general de Turisme, Marian Muro i el president de l'Associació Catalana d'Estacions d'Esquí i de Muntanya (ACEM), Xavier Nolla, acompanyats pel director de l'Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, i el coordinador d'actuacions interdepartamentals de la Generalitat en estacions d'esquí i de muntanya, Xavier Civit.
JPG | 1515