Així ho estableix el conveni signat avui pel secretari de Telecomunicacions i Societat de la Informació, Jordi Bosch, i el president de la Cambra de Comerç de Girona, Domènec Espadalé, durant la jornada Pimestic sobre seguretat de la informació que ha tingut lloc a Girona.
El secretari de Telecomunicacions i Societat de la Informació del Departament de Governació i Administracions Públiques, Jordi Bosch, i el president de la Cambra de Comerç de Girona, Domènec Espadalé, han signat aquest migdia un conveni de col·laboració per desenvolupar accions definides en el marc del pla Pimestic a la demarcació de Girona.
El conveni té com a objectius la difusió i promoció del pla Pimestic, la realització de jornades de sensibilització per impulsar l’ús de les TIC a les petites i mitjanes empreses i l’assessorament a empreses de l’àmbit territorial de la demarcació de la Cambra de Comerç de Girona per millorar la seva competitivitat basant-se en l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació. En aquest sentit, el conveni estableix que la Cambra de Comerç de Girona serà un agent coordinador del Servei d’Orientació Pimestic, i que, per tant, s’encarregarà de coordinar i supervisar els grups d’orientadors tecnològics que assessoraran les empreses del seu àmbit d’actuació. Així mateix, el conveni signat avui preveu el desenvolupament de l’Anuari Digital de Girona que està elaborant la Fundació OTIC (Observatori de les TIC de Girona) i que té per objectiu fer una diagnosi anual sobre l’evolució de l’economia i la societat del coneixement a les comarques gironines.
Durant l’acte de signatura, el secretari Jordi Bosch ha destacat “la importància de comptar amb agents com la Cambra de Comerç de Girona per fer arribar a les petites i mitjanes empreses els avantatges d’incorporar les TIC als seus processos productius”.
Jornada Pimestic sobre seguretat informàtica
Un cop formalitzada la signatura, el secretari Jordi Bosch, acompanyat pel president de la Cambra de Girona, ha inaugurat la jornada Pimestic sobre la seguretat informàtica que ha tingut lloc a la Llotja de Contractació de Girona i que ha comptat amb l’assistència d’una seixantena de gerents i directius d’informàtica de petites i mitjanes empreses de la comarca i la seva àrea d’influència.
La jornada s’emmarca dins el pla Pimestic, que pretén exposar els avantatges de la implantació de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) per a la productivitat de les petites i mitjanes empreses catalanes, i ha tingut com a tema la seguretat dels sistemes d’informació i dels equips informàtics en les pimes catalanes. En aquest sentit, s’han explicat els riscos existents en seguretat i com prevenir-los amb les TIC per evitar que les empreses perdin diners i competitivitat, a partir d’exemples reals i de l’exposició, a càrrec de l’expert Ernest Taulé, del cas d’èxit de la consultora DARTEM, empresa amb experiència en consultoria de seguretat informàtica a la petita i mitjana empresa de les comarques gironines.
Durant la seva intervenció, el secretari Jordi Bosch ha assegurat que les empreses gironines “estan adoptant amb eficiència les noves tecnologies i les mesures de seguretat informàtiques necessàries per convertir els seus sistemes d’informació en eines segures”, i ha matisat que cal seguir en aquesta línia perquè la competitivitat de les comarques gironines dependrà en bona mesura de l’optimització d’aquests recursos tecnològics.




