Els propers dies es preveu un ambient fred, amb força sol en general però amb la reactivació de les nevades al vessant nord del Pirineu. El vent es reforçarà de nou a les cotes elevades i a les comarques del centre i sud del país entre divendres i dissabte.
La predicció indica que dijous serà un dia assolellat en general amb només alguns intervals de núvols poc destacats, tot i que encara caurà neu al vessant nord del Pirineu al matí. El vent afluixarà i l’ambient continuarà fred.
Divendres començarà poc ennuvolat en general i dominarà el sol. Malgrat això, l’arribada d’un sistema frontal donarà lloc a un augment dels núvols al terç nord i reactivarà les nevades al vessant nord del Pirineu. Tot i que la cota de neu començarà al voltant dels 1500 metres, acabarà nevant a totes les cotes al final del dia. A la resta no es preveuen precipitacions. A partir de migdia el vent de component nord i oest es tornarà a reforçar, especialment a les cotes elevades i a la zona del prelitoral i del litoral central i sud, on les ratxes màximes seran més fortes. Les temperatures diürnes tendiran a pujar, mentre que les matinals seran una mica més baixes.
Dissabte encara podrà nevar al Pirineu Occidental, però anirà a menys, mentre que a la resta farà sol, tot i que es formaran alguns intervals de núvols a la zona central del litoral i del prelitoral. El vent del nord seguirà entre moderat i fort i augmentarà la sensació de fred. A l’Empordà es reforçarà la tramuntana i s’alterarà notablement l’estat de la mar. Diumenge es preveu una jornada assolellada en general, amb vent del nord que afluixarà i amb temperatures baixes.
Més informació a http://www.meteo.cat i a les xarxes socials facebook.com/meteocat i @meteocat
1