- Les orientacions proposen una forma de treballar concreta per una etapa on es desenvolupa la intel·ligència, el llenguatge i la socialització dels infants
- Es desenvolupen aspectes com el paper de les famílies, l’alimentació, l’organització de l’espai classe, la descoberta de l’entorn i la importància de les activitats quotidianes
- Alba Espot, directora general d’Educació Infantil i Primària: “s’està fent una feina de gran qualitat. Les orientacions sumen per crear un treball coordinat entre tots i un model de bressols i llars que es fonamenta en l’experiència pedagògica del nostre país”

El Departament d'Ensenyament ha presentat aquest matí davant un centenar de professional de les llars, universitats, sindicats i responsables del Departament d'Ensenyament el currículum i orientacions del primer cicle d’educació infantil. Unes orientacions que són la concreció per als centres, famílies i professionals del Decret de 0-3 anys, aprovat el 3 d’agost de 2010.
El currículum té com a finalitat donar uns objectius específics i una forma de treballar concerta per aquesta etapa educativa, no obligatòria però important per al futur desenvolupament dels infants. Cal destacar la importància de l’etapa de 0-3 anys per al desenvolupament de la intel·ligència, el llenguatge, la personalitat i les relacions socials en els nens i nenes.
La directora general d’Educació Infantil i Primària, Alba Espot, ha declarat durant la presentació que “actualment s’està fent una feina de gran qualitat. Les orientacions sumen per crear un treball coordinat entre tots i un model de bressols i llars que es fonamenta en l’experiència pedagògica del nostre país”. Espot ha afegit que “les orientacions tenen molt en compte el context familiar dels alumnes i volem que sigui una porta d’entrada de qualitat al sistema educatiu, per això és una eina que pot ajudar els professionals”.
La finalitat de l’educació infantil és contribuir al desenvolupament emocional i afectiu, físic i motor, social i cognitiu dels infants en col·laboració amb les seves famílies, proporcionant-los un clima i entorn de confiança on se sentin acollits i amb expectatives d'aprenentatge.
És per això que les orientacions aborden diferents aspectes com ara:
- Les funcions d’una llar d’infants
- La llar d’infants: xarxa de relacions
- Comunicació i informació entre la llar i la família
- Les persones educadores
- L’observació i la documentació pedagògica
- L’organització de la llar d’infants
- L’activitat de l’infant
- Espais i materials
Les orientacions també despleguen les capacitats a treballar des del punt de vista del projecte educatiu, la programació del curs i les unitats didàctiques.
Aquestes orientacions estaran disponibles a partir del gener al web del Departament d'Ensenyament i s’aniran fent presentacions arreu del territori per donar-les a conèixer.
13 de desembre de 2012
1