event_note Nota de premsa

Pelegrí: 'Cal promoure i augmentar la presència dels vins catalans als restaurants de Catalunya'

moment de l'acte
moment de l'acte
El conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural en funcions, Josep Maria Pelegrí, acompanyat del director general de l’INCAVI, Jordi Bort, del director general d’Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries, Domènec Vila, i del director general de Desenvolupament Rural, Jordi Sala,  ha presidit aquesta tarda a Barcelona, al Palau de la Generalitat, una nova edició dels Premis CARTAVÏ, el principal objectiu dels quals és distingir els restaurants catalans que realitzen dia a dia una promoció dels vins emparats en qualsevol de les Denominacions d’Origen (DO) catalanes.
 
En el decurs de la seva intervenció, el conseller Pelegrí ha destacat que “un any més, el CARTAVÍ reivindica i defensa la promoció dels nostres vins. És una aposta pel vins de proximitat, pel vins catalans. És una aposta per estrènyer els llaços entre els restauradors, els cellers i el consumidors”.
 
A continuació, el conseller ha assenyalat que “el mercat on el nostre vi té més possibilitats de creixement és el mateix territori. El desconeixement dels nostres vins és la nostra actual fil·loxera. Cal explicar el que fem i els tresors que ens dóna la nostra terra. Ben a prop de casa es fan uns vins singulars, excepcionals, que conquereixen els mercats internacionals i els rànquings més prestigiosos del món”.
 
Finalment, en referència dels vis catalans als restaurants de Catalunya, Pelegrí ha manifestat que “queda molt camí per recórrer perquè els nostres vins tinguin una presència més important als restaurants i a les botigues especialitzades”.
 
L’Associació Vinícola Catalana organitza anualment aquests premis amb la pretensió de fomentar la presència dels vins catalans a les cartes dels restaurants ubicats a Catalunya, així com promocionar el coneixement dels vins elaborats a les zones vitivinícoles catalanes, tant al professional de la restauració i la sumilleria com al consumidor. 
 
Aquests premis han estat oberts a tothom a través de la creació d’una pàgina  web  (www.cartavi.cat) que va permetre realitzar la proposta d’un restaurant per part del públic fins al 30 de setembre.  Aquesta proposta i posterior votació dels restaurants ha estat molt influent per escollir els restaurants finalistes. 
 
Entre tots els 1.300 vots i  els 434 restaurants proposats  on line, un jurat acreditat ha escollit els guanyadors dels Premis CARTAVÍ 2012. En total 14 restaurants.
 
En aquesta edició s’han introduït uns canvis. Durant els anteriors anys es premiava els restaurants que disposaven a les seves cartes d’una major presència de vins catalans. A  partir d’aquesta edició s’ha tingut més en compte  tots aquells restaurants que hagin demostrat una major sensibilització vers els vins catalans i ho hagin sabut transmetre al consumidor.
 
CARTAVÍ 2012 ha comptat amb  la col·laboració de l’INCAVI, del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural (DAAM), l’Associació Catalana de Sumillers, i de les onze DO catalanes.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Restaurants premiats per categories:
 
1. Barcelona Ciutat – categoria A: Dos Cielos
2. Barcelona Ciutat – categoria B: Topik
3. Barcelona Ciutat – Categoria C: Fastvínic
4. Barcelona província – categoria A (excepcionalment dos guanyadors): Els Casals i Can Jubany
5. Barcelona província – categoria B: Kan Bakus
6. Barcelona província – categoria C: Premi desert
7. Girona província – categoria A: Les Cols
8. Girona província – categoria B: Mas Romeu
9. Girona província – categoria C: Premi desert
10. Lleida província – categoria A: Can Boix de Peramola
11. Lleida província – categoria B: Estel de la Mercè
12. Lleida província – categoria C: Hotel Sant Vicenç
13. Tarragona província – categoria A: Can Bosch
14. Tarragona província – categoria B: Hotel Hostal Esport
15. Tarragona província – categoria C: La Farmàcia
 
Categoria A: preu mig cobert fins a 18 euros
Categoria B: preu de 18 a 40 euros
Categoria C: preu de més de 40 euros
 
 
Premi especial del jurat:
 
-       A títol pòstum, Pau Albornà, fundador del portal gastronòmic 7 Caníbales
 
1
Imatges