La velocitat variable entra en funcionament en fase de proves a la Pota nord o B-20

Entre les 7 i les 11 del matí, es poden veure afectats els límits de velocitat en funció de la intensitat de vehicles i les incidències viàries

query_builder   15 gener 2013 19:14

event_note Nota de premsa

La velocitat variable entra en funcionament en fase de proves a la Pota nord o B-20

Entre les 7 i les 11 del matí, es poden veure afectats els límits de velocitat en funció de la intensitat de vehicles i les incidències viàries

 
El Servei Català de Trànsit (SCT) informa que demà dimecres, 16 de gener, entrarà en funcionament en fase de proves la velocitat variable a la Pota nord o B-20 en el tram comprès entre el Nus de la Trinitat i Montgat (6 km).
 
Aquestes proves es realitzaran entre les 7.00 i les 11.00 del matí i, en funció del resultat de les mateixes, entrarà en vigor el sistema dinàmic de velocitat. En concret, es variaran els límits de velocitat establerts tenint en compte la intensitat de trànsit i les incidències viàries.
 
Recordem que el sistema de la velocitat variable és un sistema de control dinàmic de la velocitat que, en funció de les situacions de congestió, de possibles incidències de seguretat viària (accidents, incidents, obres, treballs de manteniment...) i de les inclemències meteorològiques (pluja, boira, vent...) modifica el límit de la velocitat.
 
L’objectiu principal d’aquesta aplicació és reduir i minimitzar les congestions, atès que són una problemàtica estructural dels accessos a Barcelona. El control dinàmic de la velocitat redueix el nombre d’aturades i arrencades dels vehicles durant el trajecte, i d’aquesta manera, si es respecten els límits publicats en els senyals lluminosos, s’aconsegueix una homogeneïtzació de la mobilitat i una conducció més eficient amb una conseqüent reducció del temps de recorregut. Convé recordar que, normativament, la limitació de velocitat indicada en el senyal lluminós variable preval al senyal vertical fix. 
   
Actualment l’aplicació de la velocitat variable està en funcionament a la C-31 sud o autovia de Castelldefels, des de Castelldefels fins a l’Hospitalet de Llobregat (19 km), a la C-32/B-20 sud o autopista del Garraf, en el tram comprès entre Castelldefels i el nus de Llobregat (14,3 km), i a la B-23/AP-2 entre Barcelona i Molins de Rei (11,5 km). De cara a aquest 2013, també està previst estendre-la a la C-31 entre Sant Adrià de Besòs i Badalona (6 km) i, el 2014, a l’A-2 entre Cornellà i Sant Vicenç dels Horts (11,5 km).
 

1  

Fitxers adjunts

Nota en pdf. La velocitat variable entra en funcionament en fase de proves a la Pota nord o B-20

Nota en pdf. La velocitat variable entra en funcionament en fase de proves a la Pota nord o B-20
PDF | 58