TURISME

Les marques Catalunya i PortAventura s'associen per enfortir la seva estratègia promocional a escala internacional

query_builder   30 gener 2013 17:12

event_note Nota de premsa

TURISME

Les marques Catalunya i PortAventura s'associen per enfortir la seva estratègia promocional a escala internacional

 
·       Amb l’acord de partenariat signat avui entre l’Agència Catalana de Turisme (ACT) i PortAventura, es vol potenciar el vincle entre Catalunya com a destinació turística i el parc temàtic que és un referent internacional en oci familiar.
 
·       L’ACT vol aprofitar la capacitat d’atracció de PortAventura per donar a conèixer les possibilitats turístiques de la resta de Catalunya. Per la seva banda, el resort podrà complementar i enriquir les estades dels seus visitants amb un ampli ventall de possibilitats turístiques.
 
 
La directora general de Turisme i vicepresidenta executiva de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Marian Muro, i el director general de PortAventura, Fernando Aldecoa, han signat un acord de partenariat per associar les marques Catalunya i PortAventura en mercats emissors de turisme que són estratègics.
 
L’acord signat avui a Madrid, en el marc de la fira Fitur, permetrà potenciar el vincle entre Catalunya com a destinació turística de primer ordre i PortAventura com a parc temàtic de Catalunya, líder a Espanya i referent internacional en oci familiar. 
 
En el marc de la signatura de l’acord, la directora general de Turisme ha explicat que “volem capitalitzar PortAventura com a recurs turístic essencial referent d’oci, que permet vendre l’entorn de la Costa Daurada així com d’altres zones del territori català. Es tracta d’aportar més valor afegit al turista, fer de la seva estada una experiència més enriquidora i satisfactòria, de manera que vulguin repetir i els acabem fidelitzant”.
 
Per la seva part, el director general de PortAventura, Fernando Aldecoa, ha declarat “estem convençuts que les sinèrgies entre les dues marques reforçaran les nostres respectives estratègies internacionals. Per a nosaltres aquest punt és molt important donat que aspirem a seguir creixent en nous mercats i que en un futur pròxim 1 de cada 2 visitants de PortAventura sigui estranger. El nostre objectiu és posicionar PortAventura sota el concepte European Resort Destination”.
                                                                                                                             
Fruit d’aquesta col·laboració, PortAventura facilitarà informació turística de Catalunya als seus clients en els hotels i oficines d’atenció al visitant perquè puguin complementar la seva estada amb propostes culturals, enoturístiques, de shopping, gastronòmiques i de turisme actiu, entre d’altres. El parc també potenciarà la marca Catalunya a través dels seus canals, especialment els online i els catàlegs, i cedirà espais a l’ACT per participar en accions comercials organitzades pel parc i el centre de convencions.
 
Per la seva banda, l’Agència Catalana de Turisme ofereix a PortAventura presència en tots els seus canals i accions de promoció, suport a la comercialització a través de les 11 oficines de promoció turística a l’exterior, no només com a instal·lació referent d’oci familiar sinó també per les seves possibilitats en el segment del turisme de reunions i esdeveniments.
 
L’ACT i PortAventura comparteixen interessos en determinats mercats emissors considerats prioritaris i estratègics: Alemanya, Regne Unit, França, Benelux i  Rússia.
 

Programa de “Partenariat” de l’Agència Catalana de Turisme
 
L’Agència Catalana de Turisme va posar en marxa l’any passat el seu programa de “Partenariat” amb l’objectiu de crear un pool d’empreses i entitats amb projecció internacional i generar recursos per a la promoció turística de Catalunya. Amb l’acord d’avui, PortAventura se suma com a soci de l’ACT al Futbol Club Barcelona, el Circuit de Catalunya, La Roca Village, Vueling, Iberia i Abertis Autopistas.
 
L’ACT segueix treballant en possibles acords amb empreses tant del sector turístic (línies aèries, cadenes hoteleres, lloguer de cotxes...) com d’altres sectors (telecomunicacions, automoció, sector financer, moda, alimentació i begudes...), que comparteixin els mateixos valors que l’Agència Catalana de Turisme: lideratge, professionalitat, innovació, dinamisme, sostenibilitat i eficiència, i vulguin associar la seva marca a la marca “Catalunya” per promocionar-la com a destinació turística de referència a nivell mundial.

1  

Fitxers adjunts

De dreta a esquerra, Xavier Espasa, director de l'Agència Catalana de Turisme; Marian Muro, directora general de Turisme; Fernando Aldecoa, director general de PortAventura i Giovanni Cavalli, assessor de presidència de PortAventura; acompanyats pels personatges de SesamoAventura

De dreta a esquerra, Xavier Espasa, director de l'Agència Catalana de Turisme; Marian Muro, directora general de Turisme; Fernando Aldecoa, director general de PortAventura i Giovanni Cavalli, assessor de presidència de PortAventura; acompanyats pels personatges de SesamoAventura
JPG | 7626