MODA

La dissenyadora Miriam Ponsa, Millor Col·lecció de l'onzena edició del 080 Barcelona Fashion

query_builder   31 gener 2013 20:54

event_note Nota de premsa

MODA

La dissenyadora Miriam Ponsa, Millor Col·lecció de l'onzena edició del 080 Barcelona Fashion

 

 
·       El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, acompanyat de la business director de la Roca Village, Elena Foguet, ha lliurat aquest vespre el Premi La Roca Village 080 Barcelona Fashion a la Millor Col·lecció a la creadora Miriam Ponsa, per la seva col·lecció “Transhumància”.
 
·       Així mateix, la dissenyadora Marta Ortí ha estat la guanyadora de 080 Design Contest, el premi convocat per la Generalitat entre les escoles de disseny per escollir la millor proposta de marxandatge que es comercialitzarà a la propera edició del 080.
 
·       Aquesta edició del 080 ha finalitzat aquesta tarda amb un rècord de participació: més de 28.000 persones han assistit a les desfilades i han participat en les activitats paral·leles del certamen, xifra representa un 49,2% més a que l’edició anterior.
 
·       En l'onzena edició del 080 ha comptat amb el patrocini de La Roca Village, que ha donat suport al Premi 080 a la Millor Col·lecció. També han estat patrocinadors Heineken i Elite Model Look. Lexus, Redken, Movistar, Asus i M.A.C han participat com a espònsors principals i Solan de Cabras, Codorniu, Le Coq Sportif, Hotel Silken, LG, Atrezzo i Shôko, han estat firmes col·laboradores.
 
 
La dissenyadora Miriam Ponsa ha estat la guanyadora del Premi La Roca Village-080 Barcelona Fashion a la Millor Col·lecció de l’onzena edició del certamen, que s’ha clausurat aquest vespre a l’edifici DHUB Barcelona, a la plaça de Les Glòries. El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, acompanyat de la directora de La Roca Village, Elena Foguet, ha lliurat el guardó a la creadora manresana per la seva col·lecció “Transhumància”, que el jurat del 080 ha escollit com la millor d’aquest certamen i que es premia amb aquest reconeixement dotat amb 20.000 euros.
 
De la seva banda, la dissenyadora Marta Ortí ha estat la guanyadora de 080 Design Contest, el premi convocat per la Generalitat entre les escoles de disseny per escollir la millor proposta de marxandatge que es comercialitzarà a la propera edició del 080. La seva proposta, “Origami”, un coll de vestir realitzat mitjançant la tècnica de la papiroflèxia, ha estat la proposta seleccionada pel jurat. En aquesta tercera edició del premi 080 Design Contest, el jurat presidit pel dissenyador i il·lustrador Juste de Nin, ha concedit tres mencions especials a les propostes de les dissenyadores Míriam Ferré, Sílvia Sànchez i Mireia Playà.
 
Els premis s’han lliurat aquesta tarda en el marc de la cloenda de l’onzena edició del 080 Barcelona Fashion. El conseller Puig, acompanyat del director general de Comerç, Josep Maria Recasens, i del gerent del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), Miquel Rodríguez, ha presidit l’acte, on s’ha homenatjat al dissenyador català, Andrés Sardà, amb una performance a càrrec del ballarí Angel Corella.
 
En la cloenda també han participat els dissenyadors Martinez Lierah, guanyadors del Premi a la Millor Col·lecció de l’anterior edició del 080. El tàndem de creadors format per Daniel Lierah i Arturo Martínez han presentat la col·lecció “Hearst” amb les seves propostes per a la tardor-hivern 2013-2104.
 
L’onzena edició del 080 Barcelona Fashion passarà el relleu, aquest vespre, a la 34a edició de MODAFAD. A partir de les 21 h. la plataforma de dissenyadors de Moda Emergent presentarà la col·lecció SICC AND PAUL, guanyadora dels últims premis MODAFAD, el finalista de Coop by Rois-Campoy i el dissenyador convidat Nicolás Rivero.
 
Participació rècord: més de 28.000 assistents
 
Aquesta edició del 080 Barcelona Fashion, que s’ha celebrat des del 28 de gener a l’edifici DHUB Barcelona, a la plaça de Les Glòries, ha finalitzat aquesta tarda amb rècord de públic: més de 28.000 persones —entre periodistes, compradors, bloggers, agents de centrals de compra, altres professionals del sector i públic en general— han assistit a les desfilades i han participat en les activitats paral•leles del certamen. Aquesta xifra representa un 49,2% més que l’edició anterior, celebrada el juliol passat.
 
Pel que fa a la presència de mitjans, han estat acreditats un total de 664 professionals de 275 mitjans de comunicació d’àmbit català i estatal i 76 periodistes internacionals de 32 mitjans de països com Alemanya, Brasil, Croàcia, Irlanda, Itàlia, Mèxic, Regne Unit, Turquia i República Checa.
 
En aquesta edició, el web www.080barcelonafashion.cat ha rebut 46.500 visites, un 66% més que a l’anterior edició, celebrada al juliol i 180.000 pàgines visitades. Aquesta darrera xifra anirà incrementant ja que els vídeos, fotografies i resta de continguts continuen a disposició del públic en el web.
 
En les xarxes socials, s’han registrat un total de 14.235 seguidors a Facebook (un 44% més que a l’anterior edició), 9.875 seguidors a Twitter (un 55% més que a l’anterior edició) i 1.971 seguidors a Instagram  (un 90% més que l’edició celebrada al juliol).
 
 
1a edició del Barcelona Fashion Summit
 
Durant la darrera jornada del 080 Barcelona Fashion s’ha celebrat la primera edició del Barcelona Fashion Summit (www.barcelonafashionsummit.com), un congrés anual dirigit al públic professional en el que directius de grans empreses i experts han abordat, en ponències i debats, els temes clau de l’actualitat del sector.  

Inditex, Mango, Desigual, Cortefiel, Adolfo Domínguez, Shana, Tous, Kiabi, Forever 21, Kiabi, Acotex, CIE, McKinsey & Company, Interbrand y Planet Retail han estat algunes de les empreses participants al congrés, que ha omplert durant tot el dia l’auditori de l’edifici DHUB de Les Glòries, amb la participació de més de 300 empresaris i directius d’arreu de l’Estat i d’altres països. El perfil dels assistents al congrés ha contribuït a fer d’aquesta primera edició una cita de referència per al negoci de la moda. 
 
Amb el títol Fashion 2020: Horitzons de la gran distribució de moda, la trobada ha estat promoguda per la Generalitat, i organitzada per Moda.es, grup editorial i serveis de referència per al negoci de la moda..

Patrocinadors i col·laboradors
 
L’onzena edició del 080 ha comptat amb suport i col·laboració dels següents patrocinadors: Heineken, Elite Model Look  i La Roca Village, com a espònsors principals; Lexus, Redken, Movistar, Asus  i M.A.C; i com a col·laboradors amb Solan de Cabras, Codorniu, Le Coq Sportif, Hotel Silken, LG, Atrezzo i Shôko.
 
Nota: Disposeu d’informació addicional i de les fotos de les desfilades al web:

3  

Fitxers adjunts

Imatge de la desfilada-'homenatge a Andrés Sardà

Imatge de la desfilada-'homenatge a Andrés Sardà
JPG | 1010

La dissenyadora Miriam Ponsa, guanyadora del Premi 080 amb el conseller Puig, la directora de la Roca Village, Elena Foguet, i el pte del jurat, Juste De Nin

La dissenyadora Miriam Ponsa, guanyadora del Premi 080 amb el conseller Puig, la directora de la Roca Village, Elena Foguet, i el pte del jurat, Juste De Nin
JPG | 689

El dir gral de Comerç, Josep Maria Recasens, amb Núria Sardà

El dir gral de Comerç, Josep Maria Recasens, amb Núria Sardà
JPG | 471