El conseller Pelegrí referma, a Fruit Logística, el suport del Govern a la internacionalització del sector agroalimentari català

query_builder   7 febrer 2013 11:39

event_note Nota de premsa

El conseller Pelegrí referma, a Fruit Logística, el suport del Govern a la internacionalització del sector agroalimentari català

FOTO WEB
Un moment de la visita del conseller, avui, a Fruit Logística.
 
 
El Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural (DAAM), a través de l’empresa pública Promotora d’Exportacions Catalanes (PRODECA), ha organitzat la participació de 17 empreses productores i exportadores de fruita en el certamen més rellevant d’Europa dedicat a la fruita i a les hortalisses, Fruit Logística, que se celebra des d’ahir i fins demà a la capital alemanya, i que compta amb la presència del conseller, Josep Maria Pelegrí, acompanyat del conseller delegat de PRODECA, Jordi Bort.
 
Josep Maria Pelegrí ha volgut acompanyar al sector hortofructícola català en el que és la fira hortofructícola més rellevant per a fer palès, un cop més, la ferma aposta del Departament i del Govern per donar suport i impuls a la internacionalització d’un sector clau per a l’economia catalana com és l’agroalimentari, el primer sector industrial català; i ha remarcat que “Catalunya continua sent un dels principals referents fructícoles a Europa, i això ha estat possible gràcies al vostre dinamisme empresarial, dinamisme que aquests dies us ha portat a Fruit Logística, certamen en què hi hem de ser i ens hi hem de fer sentir, perquè la competitivitat de les nostres empreses depèn cada cop més del nostre posicionament internacional. És en això en què us volem ajudar, i és per això que estic aquí, per a facilitar-vos contactes, per a donar-los-hi solidesa i seguretat a les transaccions, per a ajudar a millorar la imatge de les nostres produccions, que són de gran nivell, sanes, segures i apreciades pels consumidors, i que han millorat gràcies als esforços que hem fet en el camp, en la investigació, en el desenvolupament de noves varietats,... una feina que heu fet tots vosaltres i que ara hem de saber explicar, donar valor, per a què ens ofereixin el negoci esperat”.
 
En aquest punt, Pelegrí ha afegit que, en aquesta línia, “per tal d’ajudar-vos en aquest camí, aquest any i com heu pogut veure, hem habilitat els codis QR, uns codis que faciliten el traspàs d’informació de les vostres empreses, de la feina de PRODECA i de la qualitat de la nostra fruita als clients potencials, en un format digital, immediat i fàcilment consultable; i a vosaltres us permet conèixer quin és el perfil de client que més s’interessa en la vostra empresa ja que a través d’una descàrrega podem saber qui, on, a quina hora i què buscava un client a temps real, una informació que us permetrà ampliar les vostres bases de dades; emprar aquesta informació per veure quina és la millor manera d’aconseguir tancar la venda; planificar accions promocionals sectoritzades; i convertir el “temps d’espera dels visitants” en “temps útil”. És així com el Codi QR és un gran reclam per a l’aproximació directa amb el client potencial”.
 
A més, el conseller ha volgut encoratjar el sector a “seguir aquest camí,  anem bé, les dades avalen la feina ben feta. La qualitat de la fruita catalana va facilitar que l’any 2012 creixéssim un 8% en valor de vendes, entre gener i octubre, en els mercats internacionals, estem guanyant terreny a grans competidors com França i Itàlia, i a Catalunya tenim molts bons elements de suport com Mercabarna, l’IRTA i PRODECA, entre altres. Però, per sobre de tot, teniu el nostre clar suport, no dubteu a fer-nos arribar els vostres projectes, les vostres idees, els vostres objectius,... i tots junts intentarem mirar què hi podem fer”. En aquest punt, Josep Maria Pelegrí ha incidit en la importància de la col·laboració público-privada que, “ara més que mai, és el camí per a donar rendibilitat a les nostres empreses i per a crear punts de contacte que sumin, que creïn sinèrgies i facilitin les coses. A més, des del Departament, vetllarem per a què es millori tot allò que es pugui millorar, s’eviti tot el es pugui evitar, i tot el que s’hagi de mantenir es mantingui”.
 
D’altra banda, i en declaracions a Catalunya Ràdio en el marc de Fruit Logística, el conseller ha recordat el posicionament comú de Catalunya en relació a la reforma de la Política Agrària Comuna (PAC) i ha insistit a reclamar que s’hi contempli l’especificitat de l’agricultura mediterrània catalana, i que aquesta es tingui en compte en el repartiment dels fons del sobre estatal a les comunitats autònomes.
 
 
Participació de 17 empreses fructícoles catalanes de la mà del Departament
 
L’objectiu d’aquesta actuació és donar suport a les empreses en la millora del seu posicionament en els mercats exteriors i en l’establiment de nous contactes comercials. D’aquí que les empreses catalanes participants es presentin a Berlín com a integradores d’un dels mercats de distribució de productes frescos més importants del sud d’Europa.
 
Fruit Logística és un saló internacional monogràfic, considerat com el líder mundial en aquest sector, i en la darrera edició del qual hi van participar 2.533 expositors representants de 84 països, registrant-se una afluència de 56.000 visitants procedents 127 països, de l’àmbit de la comercialització, la importació i la distribució.
 
Empreses participants:
 
Actel SCCL | Lleida
Afrucat | Lleida
Afrucat – Oki | Lleida
Agrofrutícola CBR 2011 SL – Caberol Fruits | Alcarràs (Segrià)
Baró e Hijos SL | Albatàrrec (Segrià)
Consell Reguladors DOP Pera de Lleida - Edenia | Lleida
Cooperativa Exportadora d’Agris d’Alcanar SCCL | Alcanar (Montsià)
Copa Trading SA | Miralcamp (Pla d’Urgell)
Font Badia SL - Fruites Font | Torres del Segre (Segrià)
Fruits de Ponent SCCL | Lleida
Frutas Diego Martinez | Barcelona
IGP – Girona Fruits SCCL | Bordils (Gironès)
IGP – Giropoma SL | Ullà (Baix Empordà)
Kopfsalat Trade SL | Barcelona
Viyefruit SA | Alcarràs (Segrià)
 
Aquest any, a més a més, PRODECA ha habilitat, dins de l’estand del Departament, l’espai Catalonia’s Meeting Point, com a centre d’operacions per a empreses i associacions que requereixin d’un punt de trobada en aquesta fira, per a establir relacions comercials..
 
Empreses participants en l’espai Catalonia’s Meeting Point:
 
Agrícola Catalana i Secció de Crèdit L’Aldea SCCL | L’Aldea (Baix Ebre)
Frulesa |  Vilanova de la Barca (Segrià)
 
 
Tot i l’àmplia representació estrangera, Alemanya és el país de més influència d’aquesta fira, i també el principal mercat de destinació de les exportacions catalanes de fruita, seguit de França, Itàlia, Portugal, Grècia, els Països Baixos, i Bèlgica. Els països de l’Est d’Europa en pera i fruita de pinyol i els països àrabs en poma han evolucionat cap a una demanda a l’alça en els últims anys.
 
La fruita fresca constitueix una de les principals produccions agràries de Catalunya pel seu pes econòmic, per la superfície de conreu, per la seva importància relativa en la producció de l’Estat espanyol, i per la seva orientació exportadora, com confirmen les dades referides al període gener-octubre de 2012, en què la cobertura en aquesta partida s’ha situat en 152,32, un increment percentual de 44,17% respecte de l’any 2009.
 
Pel que fa als mercats de destinació de les exportacions de fruita de Catalunya, Alemanya continua amb un lideratge indiscutible, amb un increment del valor de les vendes del 15% entre gener i octubre de 2012 respecte del mateix període de l’any anterior.
 
A més d’Alemanya, França, Itàlia, Rússia, Portugal i els Països Baixos conformen el rànquing dels principals mercats de destinació de fruita per valor de les exportacions. Cal destacar els increments de Polònia i Regne Unit, que han augmentat el valor de les importacions de fruita catalana en un 40 i un 31%, respectivament, en els mesos de gener a octubre de 2012 respecte del mateix període de l’any anterior.
 
 
 

2  

Fitxers adjunts

Un moment de la visita a Fruit Logística.

Un moment de la visita a Fruit Logística.
JPG | 114

Foto 2.

Foto 2.
JPG | 48