- En el marc del Dia Mundial del Consumidor, que se celebra demà 15 de març, el conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, ha presentat avui al Mobile World Centre aquesta iniciativa que ha desenvolupat l’Agència Catalana del Consum, el Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la informació i Telefónica.
- Aquesta eina fomenta el consum autosuficient, informa sobre els drets i deures com a persones consumidores í facilita consells per saber com actuar abans, durant i després de comprar un bé o de contractar un servei.
- “Infoconsum” estarà disponible a l’App Store, per a dispositius d’Apple, i a Google Play, per a dispositius amb sistema operatiu Android, i es pot configurar tant en català com en castellà.
El Departament d’Empresa i Ocupació a través de l’Agència Catalana del Consum i el Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la informació, ha impulsat conjuntament amb Telefònica l’aplicació per a mòbils “Infoconsum”, una iniciativa que pretén millorar la informació al consumidor i l’exercici dels seus drets.
En el marc del Dia Mundial del Consumidor, que se celebra demà divendres 15 de març, el conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, ha presentat avui al Mobile World Centre aquesta iniciativa. D’acord amb la política de creació d’aplicacions per acostar l’Administració electrònica a la ciutadania i millorar l’atenció a les persones consumidores, l’Agència Catalana del Consum, amb el suport del Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI) i Telefónica, ha desenvolupat l’aplicació mòbil Infoconsum, per a telèfons intel•ligents (smartphones) i tauletes.
L’acte ha comptat amb la presència del director general de Telefónica Catalunya, Kim Faura; del director d’Atenció Ciutadana i Difusió, Ignasi Genovès; del director de l’Agència Catalana del Consum (ACC), Alfons Conesa; i de la directora de Solucions TIC del Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la informació (CTTI), Rosa Maria Font.
L’objectiu principal d’”Infoconsum” és facilitar a les persones consumidores una eina que els permeti estar informats, de forma ràpida i àgil, dels seus drets i deures en matèria de consum, per tal que puguin ser autosuficients en els seus actes de consum. Perquè una persona consumidora responsable i ben informada evita conflictes i sap resoldre les problemàtiques de consum que se li plantegen.
“Infoconsum” estarà operativa la propera setmana, en una primera fase pel que fa a alertes, avisos i consells. S’actualitzarà durant la primera quinzena del mes d’abril, en una segona fase, la part de consultes i denúncies. L’aplicatiu estarà disponible a l’App Store, per a dispositius d’Apple, i a Google Play, per a dispositius amb sistema operatiu Android, i es pot configurar tant en català com en castellà.
El consum a les vostres mans
L’aplicació “Infoconsum” proporciona informació actualitzada constantment sobre productes i serveis que puguin comportar algun risc i sobre conflictes puntuals que puguin afectar grups de consumidors i consumidores.
A més, ofereix comunicació directa amb l’ACC amb la possibilitat de realitzar consultes sobre qualsevol tema de consum i fer denúncies en temps real, si el consumidor detecta conductes infractores que vagin en contra dels interessos generals.
A l’apartat de consells es donarà resposta als dubtes més freqüents, organitzats en 4 categories (compres, comerç electrònic, viatges i telecomunicacions), i facilitarà pautes de com cal actuar abans, durant i després de comprar un bé o de contractar un servei.
Per últim, l’aplicació està dotada d'un sistema per trobar l’organisme de consum on el consumidor s’ha d’adreçar si teniu cap problema, en funció del municipi de residència.