La Generalitat millora el servei de bus entre Igualada i Barcelona, que s'incorpora a la xarxa exprés.cat

query_builder   3 abril 2013 10:56

event_note Nota de premsa

La Generalitat millora el servei de bus entre Igualada i Barcelona, que s'incorpora a la xarxa exprés.cat

  • Es durà a terme en fases i comportarà incorporar cinc vehicles més al servei, els dos primers dels quals entraran en funcionament aquest mes de juny, així com un seguit de millores de gestió i velocitat comercial
  • També es millorarà el nombre de places dels serveis entre les dues ciutats, tot garantint que fins i tot als pics màxims de demanda cap passatger es quedi sense seient
El secretari de Territori i Mobilitat, Ricard Font, acompanyat de l’alcalde d’Igualada, Marc Castells, i del president de l’empresa concessionària La Hispano Igualadina Monbús, Raúl López, ha presentat aquest matí la nova línia de bus exprés per al corredor Igualada-Barcelona, que es posarà en marxa aquest pròxim mes de juny. En total estarà formada per cinc vehicles, dos que ja entraran en funcionament de manera immediata i els altres tres que s’hi afegiran l’any vinent.
 
D’aquesta manera, la Generalitat continua amb el desplegament de la xarxa exprés.cat, que va començar a estendre l’octubre passat amb quatre línies que connecten el Vallès Occidental amb Barcelona (Terrassa, Sabadell, Ripollet i Cerdanyola-UAB). La principal característica d’aquesta xarxa exprés, que quan s’acabi d’implantar estarà formada per 40 línies, és que enllaça de manera ràpida les principals ciutats del país, millorant la freqüència de pas i, en alguns casos, el temps dels trajectes i oferint un conjunt de millores en la informació als usuaris tant als vehicles com a les parades del servei.
 
 
Millora de l’oferta
 
En el cas del corredor Igualada-Barcelona, els nous vehicles permetran mantenir la freqüència actual de 15-30 minuts, tot garantint-la amb el reforç de les expedicions directes de manera que el mateix model s’estendrà a tots els vehicles que facin serveis directes entre les dues poblacions i en ambdues direccions. Segons dades de 2011, el corredor Igualada-Barcelona va tenir un total de 950.000 viatgers, amb gairebé 28.500 expedicions, el que suposa una  mitjana de 33 viatgers per expedició i el converteix actualment en el corredor amb la mitjana d’ocupació més alta de Catalunya.
 
Els nous vehicles que s’assignen a aquest corredor, sumats als que ja presten els serveis directes, proporcionaran als usuaris places suficients en format de “viatger assegut” per atendre, fins i tot, els pics màxims de demanda amb l’objectiu que, en condicions normals, cap passatger es quedi sense seient.
 
Pel que fa al disseny d’horaris, s’ha posat especial èmfasi en la franja de primera hora del matí, per l’alt grau de concentració de passatgers a causa de la mobilitat obligada per treball i estudis.
 
Per incrementar la velocitat comercial es millorarà la fluïdesa de circulació dels vehicles. A la trama urbana d’Igualada s’habilitarà la sortida de vehicles per passadís als jardins annexos a l’Estació i es prioritzarà al semàfor la incorporació a l’avinguda de Montserrat. Per entrar a Barcelona, el bus farà servir el carril bus des de l’avinguda Diagonal fins a Maria Cristina i, en un futur, el carril bus de la B-23 i l’intercanviador de Diagonal.
 
 
Calendari d’implantació
 
En una primera fase, es reforçaran les hores de major demanda. I per a la segona fase (2014) es millorarà l’oferta amb la incorporació de 3 nous vehicles, 100% accessibles, sempre i quan les disponibilitats pressupostàries ho permetin. El cost de la primera fase està finançat íntegrament per l’operador.
 
 
Informació a l’usuari
 
La informació a l’usuari és un factor cabdal en la configuració de la xarxa exprés.cat. En aquest sentit, es realitzarà un pla de millora de la informació estàtica mitjançant l’edició d’horaris de butxaca i de cartelleria per a la seva instal·lació en marquesines. També s’incorporarà informació dinàmica amb un sistema que posiciona els vehicles geogràficament i informa els usuaris del temps previst d’arribada a les parades i/o d’eventuals incidències. Aquesta funció estarà disponible tant per als viatgers a l’interior dels vehicles, com als panells informatius de l’Estació d’Autobusos d’Igualada, com als pals de les principals parades: a Igualada estarà a la parada Correus sentit Barcelona; i a Barcelona, a les parades de Maria Cristina, Palau Reial i Zona Universitària.
 
A més, la informació sobre el servei estarà constantment activa a les xarxes socials de la concessionària La Hispano Igualadina Monbús també al web (igualadina.com) i es posarà a disposició dels usuaris una aplicació per a smartphone-tablet per comunicar qualsevol incidència significativa.
 
Els vehicles
 
El desplegament d’aquesta xarxa comporta la introducció de millores en la flota de vehicles, per garantir la qualitat, comoditat i l’accessibilitat a persones amb mobilitat reduïda, així com la incorporació gradual de l’ús de combustibles alternatius com el biodièsel.
 
Al corredor Igualada-Barcelona la flota estarà integrada per autobusos de 15 metres, que permetran absorbir la demanda màxima de viatgers en cada franja horària. Els vehicles s’aniran identificant progressivament amb la imatge de la xarxa exprés.cat.

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 49