012

El telèfon 012 concentrarà tota la informació i atenció ciutadana

query_builder   16 abril 2013 15:10

event_note Nota de premsa

El telèfon 012 concentrarà tota la informació i atenció ciutadana

 
  • La integració permetrà millorar la qualitat del servei, així com facilitar i simplificar l’accés de la ciutadania
 
  • Queden exclosos del procés de concentració el 061 i el 112, que continuaran sent els telèfons de referència per a sanitat i emergències
 
El Govern ha acordat fer un pas definitiu en la concentració de l’atenció i la informació telefònica de la Generalitat a través del telèfon 012 per facilitar a la ciutadania l’accés a aquests serveis i evitar-li haver de conèixer o recordar altres telèfons. Aquest procés de concentració exclourà el 061 de Sanitat Respon i el 112, que continuarà sent el número de referència per a la informació relacionada amb les emergències.
 
La gestió unificada del servei d’atenció ciutadana, a més de millorar la qualitat del servei, facilitant i simplificant l’accés a la ciutadania, incorpora criteris d’economia d’escala que ofereix una oportunitat molt valuosa per millorar les eficiències de la despesa pública en el context actual de redimensionament de l’estructura de l’Administració de la Generalitat i de millora de la gestió dels seus recursos. En el cas del servei telefònic d’atenció ciutadana, aquesta circumstància s’ha de tenir encara més en compte, ja que la gestió del 012 està externalitzada.
 
El 17 de novembre de 1998 la Generalitat va crear el 012 com a número de telèfon d’atenció ciutadana, que va començar a operar el 12 de gener de 1999. Posteriorment, el 26 de juny de 2001, es va establir el 012 com a número de referència de la Generalitat de Catalunya per a la prestació dels serveis d’informació corporativa i la gestió dels serveis de la Generalitat.