Una de les característiques claus d’aquest projecte és la seva ubicació, entre la C-32 i la via del ferrocarril, a només 10 minuts del centre de Barcelona, l’aeroport internacional del Prat i el port marítim.
El nou espai comercial impulsat per Neinver, amb el nom Viladecans The Style Outlets, pretén convertir-se en un nou punt d’atracció turística i dinamització comercial de l’àrea metropolitana de Barcelona, que també podrà beneficiar altres activitats econòmiques de l’entorn.
A més, el complex de Neinver suposarà una empenta important pel mercat de treball del Baix Llobregat amb la creació de prop de 1.000 llocs, que s’afegiran als més de 500 previstos per Desigual a la mateixa zona. Aquesta multinacional catalana ja va anunciar fa uns mesos la construcció de la seva nova plataforma logística mundial.
El projecte
L’Institut Català del Sòl ha venut una parcel·la de 75.000m2 a Neinver on hi desenvoluparà un projecte outlet de 25.000m2. La construcció d’aquest centre suposarà una inversió de 80 milions d’euros.
Neinver és el segon operador d’outlets d’Europa (Rànquing ICSC 2012), líder en la gestió d’outlets a Espanya i Polònia, i una de las principals companyies immobiliàries internacionals que centra la seva activitat en les àrees de desenvolupament, gestió d’actius i gestió de fons. Actualment, té 15 centres oberts en 6 països europeus (Espanya, Itàlia, Polònia, Portugal, Alemanya i França) sota les marques Factory i The Style Outlets que sumen més de 312.000m2 de superfície i on s’hi ubiquen 800 marques comercials de prestigi. Els centres outlet gestionats per Neinver han experimentat un creixement mitjà sostingut durant els darrers anys tant en visites (+/-8%) com en vendes (+/-10%) el que reforça l’èxit de la seva gestió així com la maduresa i l’estabilització del concepte outlet en Europa.
Procés d’urbanització
Prèviament a la instal·lació d’aquesta empresa, el Consorci DeltaBCN, integrat per l’Ajuntament de Viladecans i l’Incasòl, acabarà la urbanització del sector Ca n’Alemany, que inclou una nova connexió amb la C-32 amb la construcció d’un viaducte.
En primer lloc, és necessari desviar el trànsit de l’actual sortida 52-Viladecans Sud de la C-32 que ha de ser substituïda pel nou viaducte, i construir un accés provisional pel carrer Antonio Machado. Aquesta obra es començarà a construir el proper mes de maig.
Paral·lelament, s’ha iniciat el procés d’adjudicació d’una primera fase de les obres que consistirà en la urbanització de 6,26 hectàrees (PA-02) i la construcció del viaducte que serà l’accés definitiu al sector des de la carretera C-32. Aquestes actuacions tenen un pressupost de 11,5 MEUR i un termini d’execució d’un any per la qual cosa és previst que les obres acabin el mes d’agost de l’any 2014.
El viaducte principal, que transcorre per sobre de la balsa de laminació, té una longitud total de 180 metres, amb tres pilars intermedis. La plataforma del pont està formada per quatre carrils, dos per a cada sentit de circulació (de 18 metres d’amplada).