-
El Consell de Diplomàcia Pública de Catalunya (DIPLOCAT) i PIMEC col·laboren per establir el Premi a la Diplomàcia Empresarial Catalana, que serà atorgat durant els Premis Pimes 2013
-
Es vol reconèixer i encoratjar les empreses que s’identifiquen elles mateixes o els seus productes o serveis com a catalans, un pas que ajuda a normalitzar la visibilitat de Catalunya a l’exterior
El Consell de Diplomàcia Pública de Catalunya (DIPLOCAT) i PIMEC han acordat establir el Premi a la Diplomàcia Empresarial Catalana, que vol reconèixer l’aportació de l’activitat empresarial catalana a l’exterior en la projecció i la imatge de Catalunya al món. El guanyador del premi d’aquesta primera edició serà escollit per una comissió específica acordada per les dues entitats, i es donarà a conèixer durant el sopar solidari dels Premis Pimes 2013.
Catalunya disposa d’un teixit empresarial de primer nivell amb empreses, sobretot petites i mitjanes, que estan posicionades entre les millors en els seus respectius sectors i que estan presents cada cop més en els mercats exteriors. Aquest és un actiu del qual Catalunya no pot prescindir per a la projecció internacional de la seva imatge. Per això, PIMEC i DIPLOCAT coincideixen que cal encoratjar i reconèixer les empreses que s’identifiquen elles mateixes o els seus productes o serveis com a catalans. D’aquesta manera, el Premi busca reconèixer aquelles pimes que ajuden a normalitzar la visibilitat de Catalunya a l’exterior.
Per a l’elecció del premiat es tindrà en compte l’aportació que fa l’empresa per projectar Catalunya al món, donant una imatge d’excel·lència del país i difonent els seus valors, actius i atractius. En definitiva, que contribueix a millorar la reputació internacional de Catalunya.
També es tindran en compte altres atributs concrets com el fet que sigui una pime (fins a 249 treballadors i una xifra de negoci no superior a 50M€), que tingui un percentatge de vendes significatiu a l’exterior i que aposti per l’ús del català entre les seves llengües d’ús i difusió. A aquests efectes es podran tenir en compte l’explicitació de l’origen català de l’empresa i les referències a Catalunya, els seus valors, icones i símbols en les seves accions i instruments de comunicació i publicitat, en els seus serveis i productes i en l’etiquetatge d’aquests darrers.