• Es recomana a gent gran, infants i gent amb malalties respiratòries que evitin fer esforços físics a l'aire lliure durant temps prolongat
 
 
Protecció Civil de la Generalitat (DGPC) informa que avui es pot tornar a superar el llindar d'ozó troposfèric a la zona de la Plana de Vic (Osona), segons  la Direcció General de Qualitat Ambiental a través del Servei de Vigilància i Control de l’Aire. Durant el dia d'avui es podrien donar nivells d’ozó troposfèric per sobre dels 180 micrograms per metre cúbic a la zona de la Plana de Vic (Osona).
 
En les àrees on es superi el llindar, és possible que part de la població sensible (malalts de cor i de pulmó, persones amb problemes respiratoris, infants i gent gran) presenti símptomes de malestar, afectacions respiratòries i/o irritacions oculars i de gola. Amb tot, no es tracta d’una situació de risc elevat, sobretot per la ciutadania en general.
 
No obstant, com a mesura preventiva i d’acord amb les recomanacions de l’Agència de Salut Pública de Catalunya, es demana, sobretot a la població més sensible a la contaminació atmosfèrica, que eviti fer esforços físics a l’aire lliure, principalment si produeixen fatiga durant les hores previstes de superació del llindar d’ozó. En cas de superació del llindar d'alerta aquesta recomanació s'estén a tota la població.
  
Trobareu més informació sobre l’ozó troposfèric al web www.gencat.cat/interior/atmosfera i seguir-la via twitter amb l'etiqueta #ozó.