Pelegrí: “Hem constatat que Mercolleida és un referent europeu en la fixació de preus del porcí”
El conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, Josep Maria Pelegrí, acompanyat del director d’Agricultura i Ramaderia, Miquel Molins, de la delegada del Govern català a Alemanya, Mar Ortega, així com del conseller delegat de Mercolleida, Francesc Ollé, ha presentat aquesta institució en les diverses reunions de treball mantingudes, al llarg del dia d’avui, a Berlín, amb l’Associació Alemanya de Pagesos, l’Associació de Cooperatives Alemanyes, i amb la delegació de l’Estat Federat de Baixa Saxònia a la capital alemanya, de les quals s’ha informat en un comunicat anterior.
En aquestes tres trobades s’ha explicat el procediment que desenvolupa Mercolleida per a aconseguir la fixació de preus entre el productor i l’escorxador, i s’ha remarcat que el model de Mercolleida és un model de referència a nivell europeu, també per a un país com Alemanya, on el sector porcí és molt important.
Tot i que el sistema alemany no és exactament igual al de Mercolleida, s’ha trobat la necessitat de crear sinèrgies entre els dos models per a aproximar el sector porcí català i alemany a la consolidació del sector a nivell europeu en aquest lideratge conjunt.
Així, en les reunions mantingudes avui s’ha acordat que el Departament impulsarà la creació d’un marc estable i de cooperació i desenvolupament d’iniciatives relacionades amb les funcions de Mercolleida i les competències del Departament, el que contribuirà a reforçar la capitalitat agroalimentària de Lleida i la importància de la Llotja de Mercolleida.
Concretament, els responsables agraris i ramaders de l’Estat Federat de Baixa Saxònia han demanat organitzar una trobada conjunta d’agents del sector porcí d’ambdós territoris on es podrà desenvolupar l’acord que es començarà a negociar a curt termini. I també s’ha constatat la necessitat de col·laborar i cooperar en l’àmbit de la gestió de les dejeccions ramaderes, entre altres temes.
En les reunions mantingudes avui, a Berlín, estava prevista la presència del president de Mercolleida i alcalde de Lleida, Àngel Ros, que ha excusat la seva assistència per una recent intervenció quirúrgica.