- El cap de setmana continuarà amb la mateixa tendència meteorològica dels darrers dies, amb tempestes de tarda que podran ser fortes i anar acompanyades de calamarsa o pedra.
El Servei Meteorològic de Catalunya informa que la situació meteorològica pels propers dies vindrà marcada, a grans trets, per matins assolellats en general, i per la formació de tempestes de tarda que sobretot afectaran la meitat nord de Catalunya.
Divendres a la tarda els xàfecs i tempestes s’iniciaran al Pirineu i Prepirineu, però amb el pas de les hores podran arribar a la resta del terç nord de Catalunya. És possible que també apareguin a d’altres punts del Prelitoral, especialment al sector sud. Podran ser fortes (més de 20 mm en 30 minuts) i anar localment acompanyades de calamarsa o pedra.
Tant dissabte com diumenge al matí dominarà el sol en general, amb algunes restes de núvols, però a partir de migdia es desenvoluparan nuvolades que donaran lloc a nous xàfecs i tempestes que afectaran la meitat nord del país, especialment el Pirineu, el Prepirineu i el quadrant nord-est. Podran ser puntualment d’intensitat forta i anar localment acompanyades de calamarsa o pedra. A més, l’activitat tempestuosa donarà lloc a un notable aparat elèctric.
La temperatura no patirà grans canvis en general, tot i que dissabte pujarà lleugerament i la calor serà més acusada. En moments de xàfec i tempesta, però, els valors termomètrics podran davallar localment de manera moderada.
A causa d’aquesta predicció el Servei Meteorològic de Catalunya ha obert un episodi de Situació Meteorològica de Perill de grau 2 per intensitat de pluja per divendres, dissabte i diumenge.
Més informació a www.meteo.cat i a les xarxes socials facebook.com/meteocat i @meteocat
1