Enguany, hi ha hagut un punt d’inflexió en relació amb la tendència dels últims anys, en què els resultats queien any rere any: s’havia passat de capturar més de 10.000 exemplars fa uns vint anys fins als poc més de 800 exemplars de l’any passat.
Aquesta millora ha sigut molt ben rebuda per les associacions de pescadors que gestionen el Conveni Pallaresa, que és el tram de riu que hi ha aigües amunt de la presa d’aigües d’aquest canal. En formen part les societats de pescadors de Tremp, la Pobla de Segur, el Baix Pallars i Soriguera, Sort i Rialp.
La periodicitat del buidatge del canal de Sossís, que es fa des de fa més de vint anys sempre en aquestes dates, s’utilitza com a bioindicador de l’estat de la població de truita comuna del tram baix del riu Noguera Pallaresa. L’increment d’enguany reflecteix la bona gestió del corb marí, que comença a donar fruit després de dos anys d’aplicació, amb el foragitament del corbs marins de les zones de cria de la truita comuna per part de membres del cos d’Agents Rurals.
També cal tenir molt en compte el gran esforç que han fet les societats de pescadors del Conveni Pallaresa, que han sol·licitat passar a pesca “sense mort” tot el tram del conveni durant els mesos d’agost i setembre, sensibilitzats pels danys produïts per les riuades del mes de juny d’enguany.