• El nou curs tindrà un creixement de 1.400 alumnes més respecte de l’any anterior i el mateix número de docents al territori.
  • Optimització dels grups fan possible una reducció de la ràtio d’alumnes per classe
  • Entraran en funcionament l’escola Cavaller Arnau a Riudoms i l’Escola Marta Mata al Vendrell
  • En relació al 2010, s’han reduït 47 mòduls prefabricats al Camp de Tarragona
Els propers dies, 127.387 alumnes engegaran les classes al Camp de Tarragona. Un 75% estaran estudiant en centres públics i el 25% restant a centres concertats. Les dades demogràfiques suavitzen les expectatives, tant a l’alça com a la baixa, mostrant-se una moderada disminució d’alumnes a l’educació infantil, i un moderat augment a l’ensenyament primari i secundari obligatori. L’increment percentual més important correspon als ensenyaments post obligatoris –batxillerats, PQPI, i FP-  motivat també fet un increment de l’oferta en aquests ensenyaments.
 
El Delegat del Govern a Tarragona, Joaquim Nin, i la directora dels Serveis Territorials d’Ensenyament a Tarragona, Àngels González, han presentat les dades d’inici del curs escolar 2013-2014 a les comarques tarragonines. El delegat, ha destacat que “es preveu un inici de curs amb tota normalitat i amb novetats educatives que busquen l’excel·lència en la qualitat de l’ensenyament”.
 
La directora dels Serveis Territorials, Àngels González, ha manifestat que “tenim el punt de partida en els resultats del curs anterior que ens han de servir com a guia per analitzar la tipologia de centre i d’alumne i buscar la millora conjunta. Per això, és important que s’hagi incorporat el fet que als estudis de mestre puguin accedir només els estudiants més qualificats”. González ha ressaltat que “una de les novetats del proper curs, que es farà a mode de prova pilot, és la incorporació de l’escola plurilíngüe, que ha de servir per superar l’horari específic del que ara són les hores de llengua estrangera per la realització d’ensenyaments curriculars en llengua estrangera. A la nostra demarcació, aquesta prova pilot de formació plurilingüe es farà a 6 centres, 3 públics i 3 concertats”.
 
La directora també ha destacat la voluntat de la Conselleria d’Ensenyament de millorar la recuperació d’aquells alumnes que passen de primària a secundària amb baixes notes. “Per això, es preveu un increment d’hores de classe per aquests alumnes, així com auditories d’aquells centres a on es detecti que hi ha un nombre elevat d’alumnes que surten amb baixa qualificació, per tal de determinar el diagnòstic i dissenyar i aplicar un pla de millora”. Ha ressaltat, també, el Pla de Tecnologies per a l’aprenentatge i el coneixement, i la possibilitat de cursar matèries optatives de batxillerat i específiques de Formació Professional, les quals es poden fer a través de l’Institut Obert de Catalunya. Aquesta circumstància permetrà que centres amb baixa densitat de formació puguin millorar, significativament, la seva oferta.
 
Pel que fa a la Formació professional, i amb l’objectiu d’aconseguir més titulats d’ensenyament post-obligatori, González ha destacat que, “de cara el curs vinent, hi haurà oferta de noves titulacions d’FP, en cicles de grau mitjà i de grau superior, així com de l’increment de la formació dual amb empreses del territori que permeten becar els alumnes mentre fan una educació teòrica i pràctica, en aquest cas, a les pròpies empreses”.
 
Per evitar que els alumnes abandonin els estudis, Àngels González ha informat de “l’ampliació dels grups del Programa Qualificació Professional Inicial (PQPI) que ajudarà al retorn al sistema educatiu”.
 
Pel que fa l’Escola Oficial d’Idiomes de Tarragona, el delegat del Govern a Tarragona, Joaquim Nin, ha ressaltat que “estem treballant amb la voluntat que el mes d’octubre els alumnes puguin començar a cursar els estudis a la nova seu de l’EOI. Treballem en  les fórmules de pagament diferit d’aquest equipament, De moment ja s’ha signat l’acta de recepció de les obres, i aviat es preveu fer el trasllat cap a l’antic edifici de la Chartreause”

1  

Fitxers adjunts

Dossier presentació

Dossier presentació
PDF | 334