- L’objectiu és poder operar per a la campanya de l’estiu del 2014
El Departament de Territori i Sostenibilitat, el Ministeri de Foment i el Govern d’Andorra han acordat impulsar les actuacions necessàries per a la conversió de l’aeroport de la Seu d’Urgell, que actualment és d’ús privat, a infraestructura d’ús públic, el que li permetrà rebre transport comercial. L’objectiu és dur a terme tots els tràmits necessaris i les actuacions pendents per poder operar per a la campanya de l’estiu del 2014.
D’acord amb això, ja s’ha celebrat una primera reunió entre els tres governs en la qual totes les parts han mostrat la màxima predisposició a dur a terme totes les actuacions necessàries en el termini més breu possible. Per part de la Generalitat, les actuacions pendents, d’un cost aproximat d’un milió d’euros, són:
- Dotació dels mitjans (materials i humans) necessaris per la prestació del servei de salvament i extinció d’incendis a l’aeroport
- Inversió en equips de seguretat: arcs de seguretat i escàner
- Instal·lació d’una estació meteorològica aeronàutica automatitzada que faciliti informació als pilots.
- Procés per a la implantació d’un Servei d’Informació en Vol en Aeròdrom (AFIS).
- Estudi de seguretat associat a la disponibilitat del Servei d’Informació de Vol d’Aeròdrom (AFIS)
De fet, la Generalitat ja ha dut a terme diverses actuacions d’adaptació de la instal·lació a infraestructura d'ús públic, entre elles l'adequació de diferents elements del camp de vols i d'altres espais amb un impacte directe en l'operativa. L’any passat es van dur a terme els treballs de reemplaçament i adequació del tancament perimetral i la millora del paviment de pista adequant-se la seva senyalització, tant vertical com horitzontal.
Actualment, l’aeroport de la Seu disposa de:
· Pista: 1.267 (pista útil) x 28 metres
· Plataforma estacionament: 80.000 m2
· Aparcament exterior per a vehicles
· Edificis:
o Edifici terminal (oficines de l’aeroport, restaurant i oficines)
o Edifici EPIE (equip de primera intervenció i emergències)
o Edifici polivalent
o Central elèctrica
o Hangars
Prop de 7.000 vols des de la seva reobertura, ara fa tres anys
El 4 de juny de 2010 es va obrir l’aeroport Pirineus-La Seu d’Urgell, després de renovar les instal·lacions i la pista, que havia estat en mans privades i que va tancar les seves portes el 1984. Actualment, i amb 6.910 operacions realitzades, l’aeroport té quatre hangars construïts, disposa d’un servei de restauració i un altre de combustible per a les aeronaus.
Durant aquests tres anys, l’aeroport ha desenvolupat les activitats pròpies de la gestió aeroportuària: activitats de manteniment, gestió mediambiental, accions comercials, etc. Paral·lelament ha fet actuacions encaminades a convertir l’aeròdrom d’ús restringit a aeroport públic i comercial, i ha treballat en l’elaboració del Pla Director Urbanístic i Aeroportuari que està actualment en tramitació.
Evolució operacions:
OPERACIONS
|
|
2010
|
1479
|
2011
|
1940
|
2012
|
2181
|
2013
|
1310*
|
TOTAL
|
6910
|
*fins a agost
Aeroports de Catalunya treballa seguint les directrius de la Taula Estratègica, constituïda a l’abril del 2011, amb l’objectiu d’impulsar el desenvolupament de la infraestructura. A la Taula hi són representats membres de la Generalitat de Catalunya així com les autoritats territorials i empresarials de la comarca i dels municipis afectats i representants del govern Andorrà. A través de la feina que es realitza en aquesta taula es duen a terme diversos projectes relacionats amb l’aeroport.
1