Irene Rigau afirma que "tot inici de curs és una aposta pel futur: pel futur de cada alumne i pel futur del país"

query_builder   12 setembre 2013 18:58

event_note Nota de premsa

Irene Rigau afirma que "tot inici de curs és una aposta pel futur: pel futur de cada alumne i pel futur del país"

 
  • La titular d’Ensenyament també ha destacat que “el curs està començant amb una normalitat altíssima”

 

  • Irene Rigau ha subratllat que és un curs per “incrementar la igualtat d’oportunitats, és per avançar en l’èxit escolar, és per fer també de la nostra professió una professió de referència a la societat”

 

Inici curs
La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha afirmat que aquest curs “comença l’endemà d’una onada d’il·lusió per al país, que nosaltres pensem que també dóna una dimensió especial a aquest inici de curs, perquè tot inici de curs és una aposta pel futur: pel futur de cada alumne i pel futur del país”. La consellera ha afegit que “és important que hi hagi il·lusió per aprendre, il·lusió per conviure, il·lusió per traçar la trajectòria formativa, tant dels alumnes com del conjunt de tot el país”. La titular d’Ensenyament ha fet aquestes declaracions als mitjans de comunicació avui al matí durant una visita a l’Escola Les Corts de Barcelona, coincidint amb l’inici de curs.
 
La consellera Rigau ha destacat que “el curs ha començat amb una normalitat altíssima, de les més altes que coneixem”. En aquest sentit, ha explicat que “s’ha treballat molt perquè el curs pogués començar amb normalitat” i ha agraït l’esforç a totes les entitats implicades, com mestres, directors de centres, Ampes, Serveis Territorials i Inspecció. “El que és important és que més d’un milió d’alumnes han començat, que el professorat està nomenat i que el curs comença amb nous reptes”, ha dit.
 
Irene Rigau ha subratllat que “els alumnes amb dificultats seran la nostra prioritat, a través de protocols que permeten tractar les necessitats com és el de la dislèxia, el de la hiperactivitat, també el d’altes capacitats”. Ha explicat que es tracta “d’instruments per detectar les singularitats dels alumnes, programes per afavorir que no es faci crònic el fracàs en determinats centres” i ha posat com a  exemples les auditories pedagògiques i programes com el Suport Escolar Personalitzat i el Programa Intensiu de Millora. “La nostra intenció és que  al llarg de tota l’escolaritat l’alumne que tingui dificultats trobi aquell suport que li permeti passar endavant  i trobar la seva pròpia via d’aprenentatge”, ha remarcat.
 
La titular d’Ensenyament ha manifestat que “és per tant un any per incrementar la igualtat d’oportunitats, és per avançar en  l’èxit escolar, és per fer també de la nostra professió una professió de referència a la societat”. En relació a la formació del professorat, Irene Rigau ha recordat que el curs comença amb un pla de millora de la formació inicial, amb un increment de la nota de tall del doble grau de magisteri i que algunes facultats han posat l’anglès com a llengua de referència en l’accés als estudis.
 
Rigau també ha destacat que “és un altre any per garantir l’èxit escolar dels alumnes, per garantir un model plurilingüe a l’escola catalana que faci que l’anglès sigui dominat, no només com a matèria sinó que també s’aprenguin altres matèries en anglès”.
 
Posteriorment, en una entrevista al programa l’Oracle de Catalunya Ràdio la consellera, en referència a les declaracions del ministre Wert sobre que respecta les “expressions emocionals” dels catalans en la manifestació d’ahir però que cal matisar-les segons el percentatge de ciutadans que suposa, ha declarat :”Què vol dir matisar les emocions? És que hi ha emocions més dignes d’altres? Avui crec que ha fet més de sociòleg que de ministre”.
 
Irene Rigau també s’ha referit a l’increment de la FP en el nou curs, valorant que “ és molta l’oferta de formació professional. Aquesta és una dada interessant, perquè sempre es diu que en aquest país no tenim prou FP i, per primera vegada, estem en un 60% batxillerat i un 40% a FP. Estem en la línia europea. Estem molt contents de l’esforç en aquest sentit”.
 
 
12 de setembre de 2013

2  

Imatges

Inici curs 1

Inici curs 1 4463

Inici curs 2

Inici curs 2 3393