Fins a les 20.00 h d’avui diumenge, hi ha hagut 1 víctima mortal en zona interurbana
El Servei Català de Trànsit (SCT) informa que la xarxa viària interurbana ha registrat 1 persona morta en l’únic accident mortal de trànsit d’aquest cap de setmana, des de les 15.00 h de divendres 20 fins a les 20.00 h d’avui diumenge 22 de setembre.
L’accident va passar ahir dissabte. Per causes que encara s'estan investigant, cap a les 23.25 h un turisme va atropellar mortalment un vianant, a la N-II a Pontós (Alt Empordà), Joan G.B., de 25 anys i veí de Crespià. Es tracta de la primera víctima mortal des de que va entrar en vigor la prohibició de circulació de camions per la N-II entre la Jonquera i Vidreres.
També convé destacar que al llarg del cap de setmana, hi ha hagut altres accidents de diversa consideració:
Diumenge al matí una motocicleta va sortir de la via a la C-58 i va provocar 2 km de retenció a Terrassa, en sentit Barcelona, i un ferit lleu. A la C-15 a Vilanova i la Geltrú, una col·lisió entre quatre vehicles va tallar la calçada en sentit Sitges, ocasionant un ferit greu i un lleu. Diumenge a la tarda un vehicle va accidentar-se a l’AP-7, a Sant Cugat del Vallès, tallant temporalment dos carrils i originant 4 km de retenció en sentit Girona.
Dissabte a la tarda va haver-hi un accident a l’A-7 a Tarragona entre tres vehicles, que va tallar dos carrils i va ocasionar un ferit lleu, i també un encalç d’un turisme a un ciclista que va resultar ferit greu, a la GI-500 a Agullana. A la nit una col·lisió entre dos vehicles va ocasionar nou ferits lleus a la N-141e, a Bescanó. Divendres a la tarda va haver-hi diversos accidents i avaries de vehicles que van afectar la circulació, en especial una topada entre tres turismes a l’A-2 a Esparreguera, amb resultat de cinc ferits lleus.
Quant a mobilitat, en general ha predominat la fluïdesa al llarg de diumenge, amb retencions ocasionades per accidents i en alguns punts concrets de la xarxa: la N-340 al Vendrell, amb 5 km d’intensitat en sentit Barcelona, i 1 km a Bellvei; la C-55 a Castellbell i el Vilar, amb 3 km de retenció en sentit Barcelona, i 1 km més a Castellgalí; i la C-16 a Berga, amb 3 km en direcció a la capital catalana.
Dissabte va ser molt tranquil i tan sols va haver-hi retencions puntuals a la N-340 a l’altura del Vendrell i a Vallirana.
Finalment, i tenint en compte que aquest cap de setmana s’inclou dins del pont de la festivitat de la Mercè, recomanem no abaixar la guàrdia a la carretera en el que resta del pont fins dimarts 24 de setembre. Modereu i adapteu la velocitat a les circumstàncies de la via, mantingueu la distància de seguretat entre vehicles i eviteu tota distracció al volant o manillar.
D’altra banda, l’SCT insta al copilot a contribuir en una mobilitat més segura fent-se càrrec dels telèfons mòbils, GPS o reproductors de música, per evitar les distraccions del conductor. I també es demana la màxima prudència i respecte cap als col·lectius més febles a la xarxa viària, com són els vianants, ciclistes i motoristes.
1