El seminari ‘El sector gourmet a Àsia’ celebrat aquest matí a Girona ha reunit empresaris de la zona interessats en les possibilitats que aquest gran mercat ofereix als seus productes. El seminari s’emmarca dins la Setmana de la Internacionalització que organitza el Departament d’Empresa i Ocupació.
Durant la sessió, els directors dels Centres de Promoció de Negocis d’ACCIÓ a Tòquio, Yoshiyuki Iwahashi; Seül, Josep Maria Coll; Xangai, Taowen Xue; i Hong Kong, Madrona Marcet, han explicat a l’empresariat gironí les eines necessàries per entrar en aquests mercats i han presentat les característiques d'alguns dels mercats més dinàmics d'aquesta zona, el sector de l'alimentació de la qual ofereix bones perspectives de negoci per als productes d'importació, especialment aquells que es poden incloure com a gourmet.
Tant el seminari ‘El sector gourmet a Àsia’ com les entrevistes amb els directors dels Centres de Promoció de Negocis s’emmarquen en la Setmana de la Internacionalització que aquesta setmana ha reunit a Catalunya els 34 directors de les oficines que ACCIÓ té arreu del món. Dins del mateix marc, també s’ha celebrat a Girona el seminari ‘Oportunitats de negoci en el sector de l’aigua a Middle East’ amb la participació del director del Centre de Promoció de Negocis a Dubai, Elie Anbar.
El mercat asiàtic
En els darrers anys Àsia ha esdevingut un mercat emergent important amb el 50% de la població del planeta o el 25% del PIB mundial. El continent asiàtic té 2 països per sobre dels 1000 milions d’habitants, un d’ells la Xina que ha experimentat un creixement econòmic del 9%. A més, té també 4 països per sobre dels 100 milions, com Japó que té una economia equivalent a la d’Alemanya, França i Regne Unit junts; i altres països asiàtics de menor pes demogràfic però amb un creixement econòmic important de molt elevat nivell de renda, com pot ser Corea del Sud.