• El Departament recorda que els alumnes amb privació alimentària tindran beca menjador
 
  • Aquest matí ha fet arribar la primera proposta de criteris per a les bases del curs 2014-2015 al fòrum de consells comarcals
 
El Departament d’Ensenyament ha demanat als consells comarcals celeritat en la tramitació de tota la informació relatives a les beques menjador. El Departament ha recordat als consells que cal que facilitin tota la documentació per fer possible el repartiment dels fons que han de garantir que tots els alumnes amb privació alimentària tinguin beca, tal com ja va anunciar a l’inici del setembre passat la consellera d’Ensenyament, Irene Rigau.
 
La conselleria ja va informar als consells que un cop fessin arribar les sol·licituds admeses i no admeses es podrien cobrir les beques d’aquells alumnes que han quedat exclosos i que tenen privació alimentària, a partir d’un criteri homogeni per a tot Catalunya, que ha de permetre garantir l’equitat. Aquestes beques se sumarien als 34 milions d’euros que la Generalitat ja ha previst destinar via els consells comarcals i on s’inclouen 1,8 milions d’euros de més en relació al curs passat. Aquest increment permet que els alumnes amb més problemes tinguin el 100% del menjador cobert a través dels ajuts.
 
Un cop es rebi tota la documentació es podrà tenir la xifra final de peticions. Cal recordar que les peticions que han quedat excloses i que es revisaran directament des del Departament d’Ensenyament es faran sota el criteri prioritari de renda.
 
En aquest sentit, aquest matí la directora general d’Atenció a la Família i Comunitat Educativa, Meritxell Ruiz, s’ha reunit amb la permanent del Fòrum de Consells Comarcals i els ha exposat la proposta de criteris per a les bases generals dels ajuts de menjador corresponents al curs 2014-2015. L’objectiu d’homogeneïtzació dels criteris és el de garantir l’equitat. Cal tenir en compte que en els darrers anys s’havien consolidat valoracions distintes entre comarques relatives a les rendes i a altres circumstàncies que computen per obtenir l’ajut. La proposta està dirigida a reconduir aquesta situació perquè la renda sigui sempre la prioritat, per sobre d’altres criteris.
 
Nota: s’adjunta la proposta de nous criteris.
 
22 d’octubre de 2013
 

1  

Fitxers adjunts

Document adjunt

Document adjunt
PDF | 113