Interior simplifica els Plans de Protecció Civil de les Emergències Municipals

query_builder   25 octubre 2013 14:11

event_note Nota de premsa

Interior simplifica els Plans de Protecció Civil de les Emergències Municipals

Foto
El conseller d’Interior, Ramon Espadaler, ha anunciat avui a Figueres davant dels 17 alcaldes afectats pels incendis de l’Alt Empordà de l’estiu passat, que simplificarà els Plans d’Emergències Municipals. Espadaler ha assegurat que aquests plans “són excessivament ferregosos i burocràtics i per això hem decidit modificar-los i fer-los més simples, perquè siguin mes fàcils i àgils”.
 
No és la única modificació que ha anunciat avui els conseller d’Interior  també ha admès que “del funcionament de la Xarxa RESCAT – xarxa de radiocomunicació entre els cossos operatius i altres agents públics relacionats amb la gestió de les emergències- de vegades no n’hem tret tot el rendiment que s’havia de treure”. El titular d’Interior ha assegurat que “no busquem la crítica als ajuntaments sinó la millora entre les dues parts”.
 
Espadaler ha convocat avui als 17 alcaldes de l’Alt Empordà per explicar-los l’informe, elaborat per l’Institut Cerdà, que aborda els aspectes relacionals de l’incendi de l’Alt Empordà (Juliol 2012) que van ser claus en la gestió de l’emergència. Aquest informe va ser encarregat la passada legislatura pel conseller Puig a una institució externa al propi Departament.
 
A la reunió també hi han assistit el delegat del Govern de la Generalitat a Girona, Eudald Casadesús; el president del Consell Comarcal de l’Alt Empordà, Xavier Sanllehí; el director general de Protecció Civil, Jordi Aurich; i el director dels Serveis Territorials del Departament d’Interior a Girona, Albert Ballesta; entre d’altres autoritats.
 
Millores del Departament d’Interior per modificar els Plans d’Emergències
 
Properament es signarà un conveni amb la Xarxa Local de Municipis de la Diputació de Girona per oferir amb caràcter gratuït a tot el personal municipal formació en protecció civil municipal i en la gestió, coordinació i comunicació de l’emergència.
 
D’altra banda, es simplificarà la planificació municipal de manera que per a l’aprovació dels Plans d’Actuació Municipal només farà falta un tràmit, aquesta simplificació es farà en dues fases. En primer lloc es posarà a disposició dels municipis una plantilla multirisc que permet redactar tots els Plans d’Actuació Municipal en un sol document i que es podrà descarregar des del web de la Direcció General de Protecció Civil.
 
Com a segona fase de la simplificació s’està modificant el Decret 210/1999 per simplificar l’estructura i el contingut dels Plans de Protecció Civil municipal tot creant unes fitxes d’actuació de fàcil comprensió i utilitat en cas d’emergència.
 
A més a més, s’està treballant en una Ordre que desenvolupi les tasques dels voluntaris en protecció civil i la seva gestió en cas d’emergència (logística, suport grups operatius) i fora d’ella (sensibilització a la població).
 
Finalment, també la DG de Protecció Civil, conjuntament amb la DG Medi Natural i la DG de Prevenció i Extinció d’Incendis està preparant una campanya de sensibilització dirigida al coneixement i virtuts de la gestió forestal com a eina per la prevenció d’incendis forestals i que s’iniciarà aquest hivern.