El Departament de Benestar Social i Família implementarà el programa Formació de familiars al CEIP el Mediterrani de Campclar (Tarragona). El curs té per objectiu preparar la prova per a obtenir el graduat escolar. Les 15 persones que de moment s’hi han inscrit són familiars d’alumnes del centre. La formació s’ha fet coincidir amb l’horari escolar dels infants i s’iniciarà el proper 11 de novembre fins l’octubre de 2014, quan tindrà lloc la prova oficial del graduat escolar. 
 
La formació per a obtenir aquest títol és quelcom urgent per la població adulta gitana, molt demanada per les entitats i representants gitanos del territori. En el cas del CEIP el Mediterrani ha estat també una necessitat expressada pels familiars de l’escola. Enguany aquest centre, que compta amb un 90% d’alumnat gitano, ha rebut el premi de bones pràctiques educatives de la Federació d’associacions gitanes de Catalunya (FAGIC).
 
A banda dels beneficis pels adults inscrits al curs, el programa Formació de familiars també afavorirà els seus fills i filles ja que la participació dels familiars en processos formatius té una incidència directa en el rendiment dels nens i nenes, afavoreix la seva motivació i sentit cap els estudis i augmenta els contextos d’aprenentatge.
 
El fet de realitzar la formació al mateix centre educatiu on assisteixen els seus fills i filles també afavorirà les relacions de col·laboració entre la família i l’escola i introduirà referents gitanos adults al centre com a noves figures educadores.
 
Amb el programa Formació de familiars el Departament de Benestar Social i Família dóna compliment a les recomanacions de la Comissió Europea pel que fa al poble gitano. Entre les directrius que s’estableixen, la CE demana als Estats membres que animin els joves gitanos a cursar educació secundària i superior i també insten a promocionar la igualtat dels gitanos en l’accés a l’educació i al marcat de treball.
 
L’Associació Gitana de Dones Drom Kotar Mestipen col·laborarà amb el Departament en la implementació de l’actuació educativa Formació de familiars al CEIP el Mediterrani.