Els entorns urbans i els Plans Locals de Seguretat Viària centren el 20è Fòrum Barcelona de Seguretat Viària

query_builder   14 novembre 2013 17:59

event_note Nota de premsa

Els entorns urbans i els Plans Locals de Seguretat Viària centren el 20è Fòrum Barcelona de Seguretat Viària

Fòrum BCN seguretat viària

El Servei Català de Trànsit, la Regidoria de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, el RACC i l'Associació de Prevenció d'Accidents de Trànsit - P(A)T han organitzat el 20è Fòrum per a la Seguretat Viària. Enguany, l’edició s’ha centrat en "La reducció de víctimes d'accidents de trànsit en entorns urbans",  i s’han analitzat els nivells de sinistralitat d'Europa, el paper de les innovacions tecnològiques dels vehicles en la seguretat viària i els Plans Locals de Seguretat Viària com a eina per reduir l’accidentalitat urbana.
 
El director del Servei Català de Trànsit, Joan Josep Isern, ha inaugurat la jornada juntament amb Joaquim Forn, primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona; Ole Thorson, president de l'Associació Prevenció d'Accidents de Trànsit P(A)T; i Sebastià Salvadó, president del Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC).
 
En la seva intervenció Isern ha destacat que “s’ha d’incrementar el paper de l’urbanisme en la millora de la seguretat viària dels entorns urbans” i ha afegit que “si volem assolir els nous objectius de reducció de la sinistralitat que ha marcat la Unió Europea hem de fer un esforç tots junts i això implica més col·laboració amb els municipis”.
 
En el Fòrum, el director de l’SCT també ha moderat la taula rodona “Marc de referència per a l'elaboració dels Plans Locals de Seguretat Viària” en la qual han participat Mercè Dalmau, alcaldessa de Cambrils, i Garbiñe Sáez, directora de Trànsit del País Basc. En aquesta taula, el director de l’SCT ha assegurat que “no hi ha documents estàndards per als Plans Locals de Seguretat Viària de Catalunya, sinó que són fets a mida de cada municipi”.
 
Convé destacar que des de l’any 2006 l’SCT ha redactat 154 plans locals de seguretat viària que inclouen tots els municipis capitals de comarca, els més grans de 20.000 habitants i aquells que ho han sol·licitat expressament. En concret, aquest 2013 s’estan elaborant 20 nous plans locals, s’està fent el seguiment de 22 més, que van ser redactats l’any 2010, i s’està fent l’avaluació de 15 més, que van ser redactats el 2007.
 
El Fòrum Barcelona de Seguretat Viària pretén impulsar polítiques de seguretat viària que estableixin un marc global que plantegi la tendència a la reducció de la sinistralitat, fent especial èmfasi en la protecció dels usuaris més febles de la trama urbana, que són els vianants, els ciclistes i els motoristes.
 
Conclusions del Fòrum al document adjunt (PDF)

1  

Fitxers adjunts

Nota en PDF. Els entorns urbans i els Plans Locals de Seguretat Viària centren el 20è Fòrum Barcelona de Seguretat Viària

Nota en PDF. Els entorns urbans i els Plans Locals de Seguretat Viària centren el 20è Fòrum Barcelona de Seguretat Viària
PDF | 92