· Aquesta exposició, que mostra l’estructura del consum a Catalunya i dóna a conèixer als visitants quins són els seus drets i deures com a persones consumidores, estarà instal·lada a Manresa fins al 28 de novembre, a la plaça Sant Domènec.
· La mostra itinerant “Consum, punt de trobada” s’ha pogut visitar a diferents municipis de Catalunya, com ara Barcelona, Lleida, Girona, Pineda de Mar o Vilafranca del Penedès.
El director de l’Agència Catalana del Consum, Sr. Alfons Conesa, ha inaugurat a Manresa l’exposició itinerant “Consum, punt de trobada” amb el senyor Martí Perich Singla, conseller de l’Àrea d’Assessorament, Comunicació i Suport als Municipis, i la senyora Sílvia Gratacós González, regidora delegada de Promoció Econòmica, Comerç i Turisme de l’Ajuntament de Manresa. La mostra estarà instal·lada al municipi fins al 28 de novembre, a la plaça Sant Domènec, i es podrà visitar de dilluns a diumenge de 10 a 21h.
Amb aquesta exposició interactiva, l’Agència Catalana del Consum vol donar a conèixer als visitants quins són els seus drets i deures com a persones consumidores explicant quina és l’estructura del consum a Catalunya, un model que actua en favor de la protecció de les persones i que, amb la introducció del Codi de Consum de Catalunya, ha reforçat els seus objectius.
L’exposició vol potenciar la vessant més crítica, reflexiva, responsable i sostenible en el consum, amb l’objectiu d’educar al consumidor i aconseguir la seva autosuficiència en les relacions de consum.
“Consum, punt de trobada” és una mostra itinerant que ha estat instal·lada a Barcelona, Lleida, Blanes, Sitges, Girona, Mollet del Vallès, Mataró, Granollers, L’Hospitalet del Llobregat, Vilafranca del Penedès i Pineda de Mar.
L’exposició “Consum, Punt de Trobada”
El concepte expositiu es divideix en cinc apartats:
CODI DE CONSUM
Marc jurídic model
El punt de partida de l’exposició és la presentació del Codi de Consum de Catalunya, un marc jurídic que per primera vegada a Europa recull tota la legislació dispersa en matèria de consum. El visitant, a través d’una activitat interactiva on es simulen situacions de consum reals, pot comprovar com el protegeix la nova legislació.
DRETS I DEURES
Persones i empreses
En aquesta zona es presenta l’espai d’empreses, part fonamental en les relacions de consum, i es convida al visitant a realitzar, a través d’un programa interactiu, un petit test d’autoavaluació per conèixer el grau de coneixement dels seus drets i deures.
SEGURETAT DE PRODUCTES
La seguretat és cosa de tots
En aquest espai es promou la complicitat de les persones consumidores en els temes de seguretat i, a més, es representen les relacions que s’estableixen entre les autoritats de consum dels diferents països a través de les xarxes internacionals i la participació de Catalunya en aquesta estructura.
El visitant pot reflexionar sobre aquests temes a través d’un programa interactiu que mostra una selecció d’objectes i els punts claus dels mateixos on s’ha de parar especial atenció pel què fa a la seguretat. A més a més, es presenta una petita mostra de productes retirats amb l’explicació del risc que comportava per a la seguretat de les persones.
INFORMACIÓ I FORMACIÓ
El consum s’aprèn
En aquest espai es mostren les activitats de l’Agència Catalana del Consum i es fa una visita guiada per dos programes d’informació a les persones consumidores que fan referència a la lectura de les factures dels principals subministraments: aigua, llum i gas i al programa sobre la gestió del pressupost familiar. Precisament, tant formació com informació són dos puntals de la política de consum desenvolupada per l’ACC i així es fa palès en tota l’activitat de l’Escola Catalana del Consum i la comunicació que dur a terme l’agència a través de múltiples canals de comunicació.
CONSUM REFLEXIU
El consum reflexiu ens beneficia a tots
Tanca l’exposició un vídeo de la tasca que fa la xarxa NEPIM, on es recullen algunes de les iniciatives més representatives dutes a terme per gran part de les regions que formen part de la xarxa.
En aquest espai el visitant podrà aprofundir en conceptes tant importants com: consum crític, consum responsable, comerç just, autosuficiència de les persones consumidores, consum sostenible o estalvi energètic, que s’han anat desenvolupant al llarg de tota l’exposició.