Territori i Sostenibilitat concerta amb el món local el tram Terrassa-Sabadell del Quart Cinturó i demana la represa de les obres

query_builder   22 novembre 2013 12:10

event_note Nota de premsa

Territori i Sostenibilitat concerta amb el món local el tram Terrassa-Sabadell del Quart Cinturó i demana la represa de les obres

  • Reclamen al Ministeri de Foment que es redacti un nou estudi informatiu i impulsi la tramitació corresponent perquè comencin les obres el 2017 com a màxim
  • L’actuació permetrà descongestionar la xarxa viària de la comarca, facilitar les comunicacions entre les dues capitals i millorar la mobilitat urbana i l’accessibilitat d’algunes poblacions
 
  • El Govern de la Generalitat treballarà conjuntament amb el territori per definir un traçat consensuat del tram Sabadell - Granollers
Tram Terrassa - Sabadell quart cinturó
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, juntament amb alcaldes del Vallès Occidental, han acordat avui reclamar al Ministeri de Foment que impulsi la tramitació del tram Terrassa-Sabadell del Quart Cinturó (B-40) i reprengui l’execució de les obres, actualment aturades, entre Olesa i Viladecavalls. El Govern de la Generalitat i els representants locals consideren prioritari el perllongament de la B-40 de Terrassa a Sabadell fins a la carretera B-124 (cap a Castellar del Vallès) per tal de millorar la mobilitat, tant interna com externa, d’aquest àmbit, que aglutina més de 500.000 persones.  
 
Pel que fa al traçat, el Departament de Territori i Sostenibilitat i els municipis de la comarca consideren adient el corredor ja previst pel Ministeri de Foment entre Terrassa i Sabadell, tot introduint algunes modificacions amb l’objectiu de millorar enllaços, minimitzar impactes paisatgístics i afectacions a l’espai agrícola i forestal, mantenir la continuïtat
de camins i millorar els encreuaments amb la xarxa viària.
 
El conseller Santi Vila i els alcaldes del Vallès Occidental sol·liciten al Ministeri que impulsi la redacció de l’estudi del tram Terrassa – Sabadell i la tramitació administrativa i ambiental corresponent, ateses les necessitats de mobilitat de tota aquesta àrea i el consens territorial existent respecte del traçat i característiques de la via. Tenint en compte el procés fins a la programació dels treballs, la Generalitat i els representants locals reclamen que les obres comencin el 2017 com a màxim.
 
Procés aturat
 
El Ministeri de Foment va sotmetre a informació pública l’estudi del Quart Cinturó del tram Terrassa – Granollers l’any 2010. El seu desenvolupament va quedar, però, aturat, en caducar el procés d’avaluació ambiental, fet que obliga a tramitar de nou el projecte.
 
La construcció del tram Terrassa-Sabadell del Quart Cinturó permetrà resoldre diverses disfuncions a la xarxa viària de l’entorn i, així, descongestionar les principals carreteres de la comarca (C-58, B-124, N-150) i de vials urbans de Terrassa (els de connexió amb la C-58) i de Sabadell (pels moviments des de o cap a Castellar del Vallès) i donar sortides més directes a poblacions com Matadepera i Castellar.
 
Represa de les obres
 
El Quart Cinturó està concebut com una via d’alta capacitat que comunica l’A-2 al Baix Llobregat amb l’AP-7 al Vallès Oriental i amb el Maresme mitjançant el túnel de Papers. Actualment, aquesta infraestructura consta de dos trams en servei (Abrera – Olesa de Montserrat i Viladecavalls – Terrassa) i un tercer, intermedi (Olesa – Viladecavalls), amb les obres aturades des de fa mesos. En total, estan en servei 8 quilòmetres i 6,5 pendents de finalitzar.
 
En aquest sentit, el conseller de TES i els alcaldes del Vallès Occidental han acordat també reclamar al Ministeri de Foment que reprengui les obres i finalitzi aquest tram, per tal de poder posar en valor l’obra construïda i potenciar l’ús dels trams en servei, infrautilitzats perquè no poden complir encara plenament la seva funcionalitat.
 
Consens per al Sabadell – Granollers
 
En paral·lel, pel que fa a la prolongació de la B-40 fins a Granollers, el Govern de la Generalitat continuarà treballant amb el territori per tal de consensuar una proposta de traçat.
 
 

1  

Imatges

Mapa

Mapa 145

2  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 2846

Presentació

Presentació
PDF | 9549