El Centre de Fauna del Pont de Suert s'incorpora al Programa de cria en captivitat del tritó del Montseny

El conseller Pelegrí destaca la importància i el compromís per conservar la biodiversitat catalana

query_builder   30 novembre 2013 12:23

event_note Nota de premsa

El Centre de Fauna del Pont de Suert s'incorpora al Programa de cria en captivitat del tritó del Montseny

El conseller Pelegrí destaca la importància i el compromís per conservar la biodiversitat catalana

 
El Departament trasllada una cinquantena exemplars d’aquesta espècie en perill crític d’extinció provinents del Centre de Fauna de Torreferrussa (Vallès Oriental)
Pelegrí fent el trasllat dels tritons
Pelegrí fent el trasllat dels tritons
 
 
 
 
El conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, Josep Maria Pelegrí, acompanyat del director general de Medi Natural, Antoni Trasobares, el director dels Serveis Territorials a Lleida, Jaume Fabà, el delegat del Govern de la Generalitat a l’Alt Pirineu, Albert Alins, el president del Consell Comarcal de l’Alta Ribagorça, José Antonio Troguet, el president de la Junta Rectora del Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, Ruben Farelo, ha participat aquest matí en el trasllat a les instal·lacions del Centre de Fauna que el Departament té al Pont de Suert (Alta Ribagorça) de  tritons del Montseny (Calotriton arnoldi).
 
El Departament ha traslladat una cinquantena de tritons, provinents del Centre de Fauna de Torreferrussa, per tal d’incorporar les noves instal·lacions al programa coordinat de cria en captivitat d’aquesta espècie, en greu perill d’extinció.
 
Per garantir el futur d’aquesta espècie, es va elaborar un pla de conservació conjunt entre el Departament d’Agricultura, la Diputació de Barcelona, a través del Parc Natural del Montseny, i el Museu de Ciències Naturals de Granollers,  que inclou accions de gestió d’hàbitat, seguiment de l’evolució de les poblacions i un programa de cria en captivitat.
 
Precisament el conseller Pelegrí ha volgut destacar “la importància de la coordinació entre administracions per a la conservació d’una espècie, i el compromís de tots representa un gran avenç per a la biodiversitat catalana”. A més, ha afegit que “la voluntat del Govern de la Generalitat és que es puguin preservar espècies com aquesta per continuar mantenint i mostrant aquesta riquesa en biodiversitat”.
 
    
Per mantenir la diversitat de l’espècie en captivitat davant possibles problemes que puguin afectar-la en el medi natural i impulsar un reforçament poblacional, el mes de febrer passat es va crear un segon reservori a les instal·lacions del Zoo de Barcelona. Ara, nou mesos més tard i tal com va anunciar aleshores el mateix conseller d’Agricultura, ha volgut deixar palès que “és una molt bona notícia que Lleida i aquest centre del Departament s’incorpori al programa coordinat de cria de l’espècie”.
 
Les noves instal·lacions del Centre de Fauna del Pont de Suert s’han dissenyat per tal de mantenir els exemplars en unes condicions ambientals tan  semblants com sigui possible a les que es presenten en el seu hàbitat natural. En un futur es té previst ampliar el nombre d’aquaris per tal que el Centre de Fauna del Pont de Suert pugui acollir uns 500 exemplars entre adults i juvenils. Els exemplars nascuts al Pont de Suert s’incorporaran al programa de reserva genètica de l’espècie, i en cas que sigui necessari permetran disposar de més exemplars per efectuar repoblacions dins el Parc Natural i Reserva de la biosfera del massís del Montseny.
 
 
També ens podeu seguir a través de facebook.com/agricultura.cat  i https://twitter.com/agriculturacat
 

1  

Imatges

el Pla  fomenta la cria en capticitat de l'espècie en perill d'extinció

el Pla fomenta la cria en capticitat de l'espècie en perill d'extinció 330

1  

Fitxers adjunts

Dossier de Premsa Tritons

Dossier de Premsa Tritons
PDF | 2161

undefined
undefined
undefined
undefined
undefined