El Govern impulsa les obres del tram est de la variant sud de Lleida i de la variant de les Borges del Camp

query_builder   10 febrer 2009 15:47

event_note Nota de premsa

El Govern impulsa les obres del tram est de la variant sud de Lleida i de la variant de les Borges del Camp

  • Els treballs del tram est de la variant sud de Lleida comportaran una inversió de 38,5 milions d’euros
  • La variant de les Borges del Camp tindrà 2 quilòmetres i discorrerà, entre l’N-420 i la C-242, per l’oest del nucli urbà
Variant de les Borges del Camp, al Baix camp
 
La C-242 és una carretera de la xarxa comarcal que uneix  l’N-420, abans d’arribar al nucli de les Borges del Camp, Alforja, Ulldemolins, la Granadella i Torrebesses. En el tram entre Alforja i les Borges del Camp, la C-242 registra un trànsit d’uns 4.700 vehicles diaris, de mitjana, amb un 5% de vehicles pesants.
 
La construcció d’una variant a les Borges permetrà evitar el trànsit de pas per l’actual travessera de la C-242 i connectarà directament amb la carretera N-420. Així, aquesta actuació comportarà una millora significativa en la mobilitat en aquest entorn i alleugerirà del trànsit de pas l’interior de la població. Les obres, que compten amb un pressupost de 7 milions d’euros, es preveu que comencin abans de l’estiu vinent i tinguin una durada de 18 mesos.
 
La variant tindrà una longitud de 2,1 quilòmetres i discorrerà per l’oest del nucli urbà. La via projectada està formada per dos carrils de 3,5 metres d’amplada i vorals d’1 metre d’amplada cadascun. El traçat s’iniciarà a l’N-420, sobre la qual es preveu una rotonda d’uns 100 metres de diàmetre. Aquesta rotonda donarà servei en el futur a la variant de Riudecols que construirà el Ministeri de Foment. A  partir de la rotonda,  es crearà  un ramal de connexió sensiblement paral·lel a l’N-420 en direcció cap a Riudecols, que tindrà uns 600 metres de longitud.
 
Els primers 300 metres de la variant abasten el terme municipal de Botarell i se superposen a un camí ja existent. A continuació, la variant entra al terme de les Borges del Camp i discorre per l’oest, entre el nucli urbà i la zona muntanyosa  de les Costes (Cim de la Bruguera).
 
En el seu recorregut, la variant dóna continuïtat a diversos camins mitjançant passos a diferent nivell, com és el cas del camí d’accés a la urbanització Els Domenges. D’altra banda, la via projectada creua la riera d’Alforja a través d’un pont de 100 metres de longitud. La variant finalitza a l’actual C-242, al nord del nucli urbà de les Borges del Camp, amb la qual enllaça mitjançant una rotonda de 50 metres de diàmetre exterior.
El Govern ha donat impuls avui a dues actuacions de millora a la xarxa viària de Ponent i a la del Camp de Tarragona. Es tracta del desdoblament i perllongament cap a l’est de la variant sud de Lleida i de la construcció de la variant de les Borges del Camp. El Govern ha aprovat l’ocupació urgent dels béns i drets afectats per aquestes dues obres, que sumen una inversió total de 45,5 milions d’euros.
 
 
Variant sud de Lleida
 
La Generalitat ha projectat el perllongament en forma d’autovia de la variant sud de Lleida, amb l’objectiu de tancar amb l’A-2 una anella viària d’alta capacitat al voltant de Lleida, en un esquema recollit al Pla d’Infraestructures del Transport de Catalunya.
 
Les obres que ara el Govern impulsa consisteixen en el desdoblament de la variant i en la seva prolongació fins a connectar-la amb l’LL-11. Els treballs, adjudicats per un import de 38,5 milions d’euros, començaran la propera primavera i tindran un termini d’execució de 33 mesos.
 
Així, aquesta actuació permetrà, d’una banda, ampliar la carreteraexistent dels dos carrils de circulació que té actualment a quatre carrils, i, de l’altra, perllongar-la dels 4,5 quilòmetres actuals fins als 8,4 quilòmetres, en direcció nord-est, fins a enllaçar amb l’LL-11.
 
  • L’eixamplamentde la variant es durà a terme a partir de la calçada actual i s’adaptaran els enllaços existents: enllaç amb l’LL-12 (autovia de penetració a Lleida des de l’AP-2), la C-230a (carretera d’Albatàrrec), amb l’L-702 (des del barri de la Bordeta fins a Artesa de Lleida), i amb la C-13 (cap a Balaguer).
  • El perllongament de la variant s’inicia amb un enllaç direccional inicial amb la C-13 (de continuïtat de la C-13 cap al seu antic recorregut i de connexió cap al nou tram de la variant sud). D’altra banda, es preveu un enllaç amb l’N-240 format per una rotonda a diferent nivell, sota el tronc de l’autovia.
 
Les obres inclouran la formació de calçades laterals entre aquest enllaç amb l’N-240 i l’accés a la CIM Lleida. A la zona de la CIM, es construirà un pas inferior per a connectar-la des de les calçades laterals. Finalment, la variant connectarà amb l’LL-11, en una rotonda ja existent que actualment connecta amb un camí cap a Alcoletge i que també s’adaptarà.
 
 
 
El tram de connexió entre l’LL-11 i l’A-2 es definirà conjuntament amb el Ministeri de Foment per a garantir-ne la compatibilitat amb el desdoblament de l’N-240 entre Montblanc i Lleida. Finalment, cal indicar que la Generalitat té en fase d’informació pública el perllongament de la variant sud de Lleida cap a l’oest.
 
 
undefined
undefined
undefined
undefined