La consellera d'Ensenyament avança que a finals de mes es tancarà el document base de la futura llei d'FP

query_builder   16 desembre 2013 17:24

event_note Nota de premsa

La consellera d'Ensenyament avança que a finals de mes es tancarà el document base de la futura llei d'FP

 

  • Irene Rigau ha destacat la formació professional dual com a element clau de la futura llei
 
  • La titular d’Ensenyament ha pronunciat una conferència en un dinar a la Cambra de Comerç de Barcelona
 
  • Rigau ha recordat que considera que hauria de ser necessària una nota de cinc per aprovar la selectivitat
foto
La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha avançat avui que a finals d’aquest mes es tancarà el document base de la futura llei d’FP, que estan treballant conjuntament els Departaments d'Ensenyament i d’Empresa i Ocupació, i que posteriorment se’n començarà a redactar l’articulat. Rigau ha fet aquest anunci durant la conferència “Catalunya davant dels reptes educatius del segle XXI” que ha pronunciat en els Dinars Cambra, organitzats per la Cambra de Comerç de Barcelona.
 
La consellera ha destacat que l’FP dual és l’element clau de la futura llei de formació professional, i que es potenciarà també la formació a distància. Ha recordat la importància de la formació professional per al futur del país, que ha vist incrementada la oferta els darrers anys: “Hem pogut fer el salt en el nombre de places gràcies a la gestió de l’austeritat”. Rigau ha remarcat que hi ha 35.000 empreses acreditades per fer formació a alumnes de formació professional: “Invertir en formació dels joves és invertir en el futur i l’economia del país”.
 
Irene Rigau ha remarcat el pas obtingut en favor del reconeixement de la formació professional: “Hi ha hagut un canvi important lent i progressiu. Hi havia la idea que un bon pare de família és qui fa arribar els fills a la universitat. En el moment en què tenim més inserció i fills universitaris a la formació professional, és quan aquesta es prestigia”.
 
La consellera també ha explicat que hauria de ser necessària una nota de cinc per aprovar la selectivitat -i d’aquesta manera millorar el nivell dels estudiants universitaris- i per això ha recordat que està en converses amb el conseller d’Economia i Coneixement, Andreu Mas-Colell, sobre aquest tema.
 
La titular d’Ensenyament ha repassat els resultats obtinguts en les proves internacionals PISA, i ha afirmat que el país està a nivell, alhora que ha ressaltat que s’estan retallant els nivells més baixos. És per això que “tota estratègia global de país necessita tenir en compte l’educació, sempre tenint present a les persones. L’aprenentatge és una conquesta personal que implica esforç”.
 
Rigau ha considerat important la cohesió social com a eina de progrés: “Som un país bo en equitat però hem d’escurçar les diferències en la banda més baixa”. Irene Rigau ha repassat els projectes endegats pel Departament d'Ensenyament per donar suport als alumnes amb dificultats d’aprenentatge, com a ara el Suport Escolar Personalitzat a l’educació primària o el Pla Intensiu de Millora a l’educació secundària.
 
Irene Rigau ha explicat que el plurilingüisme és també un dels eixos destacats, i hi ha prop d’un miler de centres a primària que fan assignatures o formació en anglès, i que a l’ESO un 27% dels centres o apliquen, fet que suma en total 1.297 centres que imparteixen matèries i continguts en anglès. També ha ressaltat la importància d’una bona autonomia dels centres, d’una acreditació de les direccions dels centres, i d’un perfil de places com a eines de la carrera professional.
 
La consellera ha recordat que en pocs anys la xifra d’alumnes d’ESO avaluats que s’han graduat ha passat del 81,1% el curs 2009-2010 al 86,5% el passat curs 2012-2013. Alhora, ha ressaltat que “a través d’una acció decidida podrem situar Catalunya en els objectius d’Europa 2020”, i que la igualtat d’oportunitats en educació permetrà a totes les persones desenvolupar els seus potencials. Per això ha considerat bàsic disposar de la col·laboració del món econòmic, social, i dels mitjans de comunicació.
 
La titular d’Ensenyament ha expressat que la LOMCE “és fruit de la imposició i s’ha fet de manera precipitada, i compartim amb altres comunitats autònomes la preocupació per un desplegament que ho fa impossible. Imposició més precipitació és una combinació letal”.

1  

Imatges

Fotografia

Fotografia 2945