La Cooperativa d’Arrossaires del Delta de l’Ebre és titular de la marca d’arròs “Segadors del Delta”. Amb aquest producte es va decidir donar un pas endavant, adquirint un innovador compromís amb el territori deltaic, la seva gent i l’entorn natural: destinar un 1 % dels beneficis de la comercialització d’aquest producte a actuacions concretes de protecció, de millora i de divulgació del Parc Natural.
“Segadors del Delta” es produeix en un 100 % a l’espai natural deltaic, fet que el dota d‘una gran autenticitat, identitat i qualitat, a més a més, del valor afegit que això suposa per a la qualitat ambiental. També disposa del Segell de Qualitat Alimentària i de la Denominació d’Origen Protegida i Certificada per la Comunitat Europea, que garanteixen l’autenticitat d’aquest arròs.
La donació de l’1 % dels beneficis de “Segadors” ha representat per al Parc una aportació pròxima als 1.500 € per part d’Arrossaires. Aquest import s’ha destinat a la realització d’un Taller Nadalenc que se durà a terme al Saló Infantil de Deltebre, entre els dies 27 i 30 de desembre. Concretament, i amb el suport de l’Escola del Parc, se realitzarà una activitat lúdico-educativa amb els objectius de: fomentar la creativitat, el reciclatge de materials, conèixer el procés de l’arròs des del camp a la taula, posar en valor la dieta mediterrània i despertar la curiositat per la gastronomia de l’arròs, entre altres.A tal efecte, els nens i nenes elaboraran un receptari amb els plats més coneguts de l’arròs (paella, arròs col i fesols, menjar blanc, arròs amb llet, etc..)
Recordem que la primera anualitat ( una aportació de 1.000€, any 2011) els beneficis obtinguts es van destinar a la construcció de 80 caixes refugi per a ratapenades, construïdes amb fusta i a la confecció de 15 caixes d’argila, amb una finalitat d’experimentació científica.
El conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, Josep Maria Pelegrí ha destacat “el valor d’iniciatives com aquesta que ajuden a millorar l’entorn natural i a vertebrar el nostre territori, al mateix temps que ofereixen productes de proximitat i serveis diferenciats, associats als valors del Parc que potencien la imatge d’un producte natural i autèntic.”