El Govern aprova el Pla Estratègic de Seguretat Viària 2014-2020, que té com a objectiu principal la reducció d'un 50% de les víctimes mortals

El Govern aprova el Pla Estratègic de Seguretat Viària 2014-2020, que té com a objectiu principal la reducció d'un 50% de les víctimes mortals

query_builder   14 gener 2014 16:31

event_note Nota de premsa

El Govern aprova el Pla Estratègic de Seguretat Viària 2014-2020, que té com a objectiu principal la reducció d'un 50% de les víctimes mortals


 
  • El pla, pioner a Catalunya, també fixa la reducció d’un 40% dels ferits greus amb seqüeles de per vida l’any 2020
  • Inclou la promoció de l’elaboració de plans de seguretat viària laboral a les empreses i l’impuls de mesures per potenciar que els alumnes de secundària tinguin les competències necessàries en educació viària a les escoles ampliada també a motocicletes
  • El Servei Català de Trànsit planteja avaluar els seus sistemes de gestió d’acord amb la Norma ISO 39001 de seguretat viària 
 
El Govern de la Generalitat ha aprovat el Pla Estratègic de Seguretat Viària (PESV) 2014-2020. L’objectiu principal d’aquest pla és la reducció del nombre de morts en accidents de trànsit en un 50% respecte del 2010 i també fixa la reducció del nombre de ferits greus amb seqüeles de per vida en un 40%, sempre en aquest horitzó 2020. El PESV, impulsat pel Servei Català de Trànsit (SCT), és el document marc que recull aquest objectiu prioritari, i altres de més específics, així com els mètodes d’actuació que cal implantar per assolir-los.
 
Els 5 eixos bàsics del PESV 2014-2020
 
El Pla Estratègic de Seguretat Viària 2014-2020 es basa en cinc eixos fonamentals sobre els quals s’estructuren els objectius i el model de seguretat viària al qual s’aspira, així com les línies estratègiques i els projectes tractors que s’implementaran.
 
1.    L’educació, formació i conscienciació        
 
2.    El pensament global i l’actuació local
 
3.    La innovació i tecnologia al servei de la mobilitat
 
4.    La col·laboració interdepartamental i la responsabilitat compartida entre tots els agents públics i privats
 
5.    La millora de la seguretat viària dels usuaris més vulnerables i el control de les principals conductes de risc
 
Resum de les estratègies de seguretat viària a Catalunya en el període 2014-2020
 
En el document s’identifica una visió estratègica que orienta el desenvolupament del pla. Aquesta visió de futur que es pretén aconseguir es defineix de la manera següent: “Garantir que la mobilitat de les persones es faci amb la màxima seguretat, reduint el nombre, la gravetat i les conseqüències dels accidents i treballant amb la major eficiència”.
 
El Pla Estratègic de Seguretat Viària consta de sis objectius estratègics.
 
1.    Protegir els usuaris de la mobilitat i controlar eficaçment les conductes de risc, amb especial atenció als col·lectius més vulnerables de la xarxa viària, com vianants, ciclistes i motoristes, amb l’objectiu de promoure una mobilitat més segura i sostenible.
 
2.    Impulsar un espai continu de seguretat viària (zones urbanes i interurbanes). Creació d’entorns de mobilitat des d’una visió transversal.
 
3.    Involucrar i coordinar entitats públiques i privades en la millora de la mobilitat segura. En aquest sentit, es potenciarà la col·laboració amb les universitats per tal incorporar nous sistemes de gestió del trànsit.
 
4.    Disposar de les estructures, instruments i mecanismes de gestió que permetin la consecució de resultats, d’acord amb la nova norma ISO 39001 de seguretat viària que recomana Nacions Unides.
 
5.    Facilitar l’aprenentatge de la mobilitat segura al llarg del cicle vital. En l’àmbit de l’educació viària també destaquen els nous projectes de perfeccionament de la conducció de motocicletes per a estudiants de secundària.
 
6.    R+D+I a la seguretat viària.    
 
A més, convé destacar que es potenciaran els plans locals de seguretat viària amb la finalitat de reduir els accidents de trànsit urbans, i també la creació de l’Observatori de Seguretat Viària, que farà especial incidència en l’àmbit urbà i en l’experiència dels països europeus líders en seguretat viària. Així mateix, l’Observatori també tindrà com a propòsit posicionar a l’exterior l’SCT com a organisme de referència en la lluita contra la sinistralitat viària. En aquesta línia, també es preveu donar continuïtat al Congrés Internacional sobre Polítiques Europees de Trànsit.
 
La consecució d’aquestes fites estratègiques impulsarien l’assoliment de l’objectiu general i dels objectius específics que recull el pla.
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined