El secretari d'Empresa i Competitivitat en inauguració Fòrum Turisme de Reunions

 

 
·        L’Agència Catalana de Turisme organitza el 1e Fòrum de Turisme de Reunions, que ha aplegat més de 500 participants
 
·        En la seva intervenció el secretari d’Empresa i Competitivitat, Pere Torres, ha destacat la importància d’apostar per un turisme de qualitat i com el turisme de negocis és clau en aquest sentit.
 
·     Un total de 1,6 milions de turistes estrangers van visitar Catalunya l’any 2013 per assistir a reunions fires i congressos, el que suposa un increment del 15,7% respecte al 2012. Aquests turistes van generar una despesa de 1.800 milions d’euros, un 27% més que l’any anterior.
 
 
La Generalitat de Catalunya, a través del Catalunya Convention Bureau, ha organitzat el primer Fòrum de Turisme de Reunions de Catalunya, que té lloc durant el dia d’avui al Disseny Hub Barcelona, amb la presència de més de 500 professionals de la indústria catalana del turisme de reunions. L’acte d’inauguració ha comptat amb la presència del secretari d’Empresa i Competitivitat, Pere Torres, que ha estat acompanyat de la directora general de Turisme, Marian Muro, i del director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa.
 
El Fòrum de Turisme de Reunions de Catalunya ha aplegat per primera vegada a tota la indústria catalana vinculada al turisme de reunions, per debatre sobre la situació actual a Catalunya d’aquest segment turístic, i sobre les possible estratègies per potenciar el seu desenvolupament. En paraules del secretari, “l’èxit d’assistència amb més de 500 persones inscrites demostra la necessitat d’organitzar aquest primer fòrum i esperem que constitueixi l’inici d’una sèrie d’activitats que potenciïn i incrementin el turisme de negocis en el nostre país”.
 
L’any 2013, Catalunya va rebre 1,6 milions de turistes estrangers que van venir per motius laborals, a reunions, fires i congressos (incloses les reunions de  treball individuals); aquesta xifra suposa un increment del 15,7% respecte l’any anterior. Aquestes turistes van realitzar una despesa de 1.800 milions d’euros, el que suposa un increment del 27% respecte al 2012. En aquest sentit, el secretari ha destacat que l’augment d’ingressos sigui superior al de nombre de turistes, afirmant que “aquest és el camí. El turisme de qualitat no pot ser un eslògan, ha de ser una realitat palpable i el turisme de negocis és una línia d’actuació que apunta cap aquí”.
 
Entre altres característiques Torres ha destacat queel turisme de negocis ens ajudar a internacionalitzar i situar Catalunya en el mapa, es converteix per si mateix en una eina de màrqueting sectorial, ens ajuda a desestacionalitzar el turisme, a atraure turistes de gran poder adquisitiu, ens professionalitza i és una de les activitats turístiques que major impacte té en altres sectors econòmics”.
 
El Fòrum de Turisme de Reunions s’ha articulat a través de tres eixos bàsics:
 
-       Coneixement del territori i desenvolupament del producte amb l’objectiu definir quins són els valors diferencials i únics de Catalunya com a destinació preparada per acollir el turisme de reunions.
-       Formació als participants en tècniques de venda, tecnologies TIC i noves tendències.
-       Creació de sinèrgies que ofereix als participants un espai de trobada per establir relacions i detectar noves oportunitats de negoci.
 
El programa del Fòrum ha comptat amb ponents internacionals com Patrick Delaney, fundador d’Ovation i ex president del SITE (Society of Incentive and Travel Exectutives), Guy Bigwood, de MCI Group -Independent, global association, comunications and event managment company- i Itamar Rogovsky, director general del Institute for Organizational Development. També s’han organitzat tallers de formació i s’han fet presentacions per crear sinèrgies i oportunitats de negoci entre els assistents.
 
Un sector plenament consolidat
 
L’Agència Catalana de Turisme, a través del Catalunya Convention Bureau, focalitza la seva estratègia de promoció d’aquest segment en els mercats del Regne Unit, Alemanya, França i Rússia (com a mercat emergent), tot i que en els propers anys també es posarà l’accent en els Països Nòrdics, Estats Units i Sud-est asiàtic com a mercats de gran potencial.
 
La infraestructura de Catalunya per acollir reunions es molt àmplia. El Catalunya Convention Bureau ha definit una xarxa de nou destinacions perfectament preparades per acollir qualsevol esdeveniment de negocis, gràcies a una gran capacitat hotelera (més de 60.000 habitacions en total), un convention bureau local, instal·lacions de primer nivell (amb capacitat per acollir 11.000 delegats en els seus recintes) i molta experiència organitzativa. Aquestes destinacions són Barcelona, Sitges, Castelldefels, Girona, Lloret de Mar, Reus, PortAventura i Lleida. També ha identificat més de 150 activitats per realitzar viatges d’incentius.
 
Catalunya i Barcelona s’han consolidat com a referents internacionals en el turisme de reunions. A més, Barcelona s’ha situat com la ciutat europea amfitriona d’alguna de les fires més importants del món, com el Mobile World Congress, que se celebrarà del 24 al 27 de febrer, l’EIBTM, la principal fira de turisme de reunions a nivell mundial que se celebrarà del 18 al 20 de novembre i que té garantida la seva celebració a la capital catalana fins el 2016, o la Seatrade Med, la fira de creuers més important del mediterrani que atracarà a Barcelona del 16 al 18 de setembre.

2  

Fitxers adjunts

inauguració del 1r Fòrum Turisme de Reunions

inauguració del 1r Fòrum Turisme de Reunions
JPG | 541

El secretari d'Empresa i Competitivitat, Pere Torres, en la inauguració del 1r Forum de Turisme de Reunions

El secretari d'Empresa i Competitivitat, Pere Torres, en la inauguració del 1r Forum de Turisme de Reunions
JPG | 5520