![El conseller Ramon Espadaler i el director de l'SCT Joan Josep Isern durant la presentació de les propostes del bus VAO de la C-58 El conseller Ramon Espadaler i el director de l'SCT Joan Josep Isern durant la presentació de les propostes del bus VAO de la C-58](http://www.gencat.cat/big/img/285/BIG_285173616030614_02.jpg)
· Espadaler ha destacat que “aquesta iniciativa es fa per millorar l’eficiència en l’ús d’aquesta infraestructura i fomentar encara més un transport públic, més segur i sostenible”
El conseller d’Interior, Ramon Espadaler, ha anunciat aquest matí en roda de premsa que “el Departament d’Interior ha decidit obrir el carril bus-VAO, les 24 hores del dia, 365 dies l’any en els dos sentits”. Espadaler ha destacat que “aquesta iniciativa es fa per millorar l’eficiència en l’ús d’aquesta infraestructura i fomentar encara més un transport públic, més segur i sostenible”.
Espadaler ha explicat que “aquestes mesures van en la línia dels objectius principals del Pla estratègic de seguretat viària 2014-2020, aprovat pel Govern aquest gener”.
El Servei Català de Trànsit presentarà en la propera reunió de la Comissió de seguiment del bus-VAO dues propostes que incorporen aquestes modificacions en el funcionament per tal que siguin analitzades i estudiades, amb la finalitat de millorar l’ús de la infraestructura.
Una de les propostes preveu la divisió de la plataforma en dos carrils de 3,5 metres d’amplada i dos vorals d’1,5 metres, amb una separació de sentits de circulació de doble línia continua abalisada i amb elements de separació.
La segona proposta consisteix a estructurar el vial en dos carrils de 3,5 metres d’amplada i un carril de separació de sentits de circulació de 3 metres senyalitzat amb balises lluminoses i que també podria ser utilitzat de carril d’assistència en cas d’accident o avaria.
El conseller ha insistit en que “ambdues propostes de reforma del funcionament de la infraestructura són de baix cost i de fàcil execució”.
Antecedents i canvis del carril bus-VAO de la C-58
La Generalitat va posar en servei el 29 d’octubre de 2012 el carril bus-VAO a l’autopista C-58, entre Barcelona (avinguda Meridiana) i Ripollet. Aquesta actuació, amb una inversió de 81 MEUR, tenia com a objectius principals fomentar el transport públic i l’alta ocupació per millorar la mobilitat en una de les vies més transitades de Catalunya.
A partir de l’avaluació dels primer sis mesos de funcionament de la nova infraestructura, el Govern va establir nous requisits d’utilització, per tal de potenciar-ne l’ús i millorar-ne el rendiment. Es va detectar un ús inferior al previst d’aquest vial tant en les hores puntes del matí com de la tarda i per aquest motiu, es va decidir el març del 2013 baixar el mínim d’ocupants per utilitzar aquest servei de 3 a 2. D’altra banda, i segons el resultat de les dades de mobilitat i de retencions, es va observar que, en dies laborables, les principals retencions es registraven d’entrada a Barcelona. Així, i des del 18 de març del 2013, el bus-VAO està obert durant més hores al dia, principalment en sentit Barcelona, i pot ser utilitzat per més vehicles. Malgrat tot, la infraestructura continua estant per sota de les previsions inicials.
(INFOGRAFIES I DESCRIPCIÓ DE LES PROPOSTES A LA NOTA EN PDF)
1