Girocamping
El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, ha presidit avui la inauguració de Girocamping, la Fira del sector del Càmping i Parcs de Vacances que se celebra des d’avui i fins el 9 de març al Palau de Fires de Girona. En el marc de la inauguració, el conseller Puig ha assenyalat que “el sector del turisme, en general, però en particular el sector camping ens permet emocionar-nos amb allò petit i alhora pensar en gran”.
 
El conseller ha afegit que “hem de continuar treballant per tal de reequilibrar arreu del territori l’èxit que representa el turisme”. Segons ha assenyalat, “tenim certa concentració de turisme a Barcelona i a la costa i hem d’aconseguir estendre’l al turisme d’interior, també mitjançant el sector del càmping”. En aquest sentit, ha apuntat que el “paper de les administracions és fer costat amb espais firals, amb simplificació administrativa i amb la bona canalització de la taxa turística” entre d’altres iniciatives.
 
La inauguració també ha comptat amb la presència del president de l’Associació de Càmpings de Girona, Miquel Gotanegra; de l’alcalde de Girona, Carles Puigdemont; del vicepresident de la Diputació de Girona i diputat d’Acció Territorial, Miquel Calm; del director dels serveis territorials del Departament d’Empresa i Ocupació, Ferran Roquer; i de la directora general de Turisme, Marian Muro.
Girocamping, organitzada per l’Associació de Càmpings de Girona, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Girona, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona i l’Agència Catalana de Turisme, és l’única fira amb el format mixt, tant pel professional de càmpings com pel client dels càmpings,  amb  una exposició de caravanes, autocaravanes bungalous, accessoris, etc. En aquesta segona edició, Girocamping incrementa un 46% el nombre d’expositors, amb 163 participants. La fira ocuparà 6.500 metres quadrats d’exposició dins el recinte firal i 5.500 metres quadrats més a l’exterior.

En el marc de Girocamping s’ha previst un WorkShop organitzat per la Universitat de Girona, per tal de posar en contacte empresaris turístics amb estudiants de la Facultat de Turisme que busquin feina en algun establiment del sector. També hi haurà un WorkShop del Club de Turisme Actiu, organitzat pel Patronat de Turisme Costa Brava Girona conjuntament amb l’Associació de Càmpings de Girona.
 
Més de 7’5 milions de pernoctacions
 
Els càmpings de les comarques de Girona han generat durant el 2013 més de 7’5 milions de pernoctacions, una xifra similar a la de l’any anterior. És una dada important si es té en compte que els 77 per cent dels càmpings estan tancats durant la temporada d’hivern.

Pel que fa a l’activitat econòmica dels càmpings de la demarcació, el sector  genera  uns ingressos anuals en allotjament de 149 milions d’euros i 26 milions en serveis. A més,  deixa  un impacte econòmic fora dels establiments de més de 206 milions d’euros. Així doncs, l’impacte econòmic total del sector del càmping a Girona és de més de 381 milions d’euros.