event_note Nota de premsa

TURISME

La Generalitat recapta 41,4 milions d'euros amb la taxa turística fins a finals del 2013

  • El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, ha donat a conèixer avui, en el Ple del Parlament, el balanç del primer any d’aplicació de la taxa turística
  • Segons el conseller, “l’impost ha tingut un primer any de funcionament més que acceptable”
  • Puig ha destacat que s'han recaptat més de 40 milions i que amb els nous instruments telemàtics i informàtics "incrementarem l’efectivitat en la recaptació de l’impost"
El conseller Felip Puig al Parlament de Catalunya
Durant la sessió de control al Govern celebrada avui en el Ple del Parlament de Catalunya, el titular d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, ha informat del balanç del primer any d’implantació de la taxa turística. Segons ha assenyalat el conseller Puig, el Govern de la Generalitat valora “molt positivament” el primer any d’implantació de la taxa. “Al 2013 hem tornat a batre rècords de turisme estranger, i el més important, de despesa generada, ha reblat el conseller.
 
Des de la posada en marxa de la taxa, al novembre de 2012, i fins a 31 de desembre de 2013, s’han recaptat un total de 41.375.715 €. En import anual —de gener a desembre de 2013— la recaptació ha estat de 38.569.367,9 €. El conseller Puig ha assegurat que “l’impost ha tingut un primer any de funcionament més que acceptable”.
 
El conseller ha explicat que l’import recaptat ha repercutit en el sector, destinant-lo al foment de les polítiques de promoció i de dinamització turística local. Així mateix, ha assenyalat que els diners de la taxa “han permès mantenir unes potents campanyes de promoció turística a l'exterior i sostenir la millora dels productes turístics que ofereix el nostre país”.
 
D’altra banda, el conseller Puig ha volgut assenyalar que la gestió de la taxa s’està duent a terme sense incidències. En aquest sentit, ha explicat que, a excepció dels primers mesos, “estem realitzant puntualment les transferències de les liquidacions trimestrals de l’impost a cadascun dels ajuntaments”.
 
Així mateix, el conseller ha avançat que de cara a 2014, “amb nous instruments telemàtics i informàtics incrementarem l’efectivitat en la recaptació de l’impost, també en els habitatges d’ús turístics”.