• La variant, que tindrà 7 quilòmetres de longitud, permetrà evitar el trànsit de pas per l’interior del nucli urbà
 
  • La nova infraestructura comporta una inversió estimada en 52 MEUR
 
Mapa variant Bescanó
El Diari Oficial de la Generalitat publica avui l’anunci d’inici del procés d’informació pública de l’estudi informatiu i de l’estudi d’impacte ambiental de la variant de l’N-141e a Bescanó. Aquesta nova infraestructura permetrà evitar el trànsit de pas per l’interior del nucli urbà, amb l’objectiu de millorar la seguretat i fluïdesa de la circulació.
 
La carretera N-141e, que uneix Salt i Anglès, té un trànsit intens que varia entre els 13.533 vehicles/dia en el tram proper a Salt i els 8.426 vehicles/dia en el tram proper a Anglès. Per tal de millorar la mobilitat en aquest entorn, la Generalitat ha planificat el condicionament d’aquesta carretera, que consisteix en l’eixamplament de la calçada i la formació d'una variant que eviti el trànsit de pas per les actuals travesseres.
 
L’actuació que ara se sotmet a informació publica correspon a la variant de l’N-141e al seu pas per Bescanó. El traçat proposat s’inicia a la zona de Vilanna, a l’oest del nucli de Bescanó, i finalitza poc després de l’encreuament de Montfullà, amb una longitud d’uns 7 quilòmetres. La nova carretera estarà formada per una secció de dos carrils de 3,5 metres i dos vorals d’1,5 metres d’amplada, a més de les cunetes corresponents. La variant comporta una inversió estimada en 52 MEUR.
 
En un tram inicial d’uns 2 quilòmetres, la variant aprofita el corredor de pas de la carretera actual. La carretera projectada passa paral·lela a l’actual, a uns 20 metres de distància d’aquesta, que s’aprofitarà per al trànsit local. Al final d’aquest tram, es preveu un enllaç d’accés a l’oest de Bescanó. Aquest enllaç, a diferent nivell, està format per un pas inferior sota el tronc de la carretera i dues rotondes, una cada costat del tronc.
 
A partir d’aquest punt, la nova carretera se separa del corredor de pas de l’actual i es desplaça cap al nord tot creuant el riu Ter mitjançant un viaducte de 865 metres de longitud. A partir d’aquest creuament, la carretera entra al terme municipal de Sant Gregori.
 
La nova carretera discorre durant uns 3,5 quilòmetres sensiblement paral·lela al riu Ter i al seu marge esquerre. En aquest tram, s’inclou un túnel artificial d’uns 100 metres de longitud, poc després del viaducte esmentat.
 
A continuació, la carretera torna a creuar el Ter, en aquest cas amb un viaducte de 580 metres, passa en un tram pel terme municipal de Salt i connecta finalment amb l’N-141e actual mitjançant una rotonda a nivell situada al terme de Bescanó, d’uns 50 metres de diàmetre exterior.
 
Millora del corredor Brugent-Ter
 
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha projectat el condicionament del corredor viari Brugent-Ter, format per l’N-141e i la C-63 entre Salt i Amer. Actualment, estan en redacció els projectes constructius dels trams de Bescanó a Anglès, amb un pressupost previst de 73 MEUR i el d’Anglès a Amer, amb un cost de 52 MEUR.
 
Pel que fa a l’actual N-141e, el Departament té en execució obres de millora de la seguretat viària des del gener passat, amb un pressupost d’1,4 MEUR. Aquestes obres inclouen la formació de sobreamples,  la millora de la seguretat en el creuament amb la via verda a Anglès i les Planes d’Hostoles, la millora del traçat de dues corbes de la zona del Pou de Glaç, i la millora dels peralts en tres revolts de la zona de la Pilastra.
 

1  

Imatges

Mapa variant Bescanó

Mapa variant Bescanó 2662

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 75