·        Aquesta exposició, que mostra l’estructura del consum a Catalunya i dóna a conèixer als visitants quins són els seus drets i deures com a persones consumidores, estarà instal·lada a la plaça Nova de Terrassa fins al 20 de març.
 
·        La mostra itinerant “Consum, punt de trobada” s’ha pogut visitar a diferents municipis de Catalunya com ara Barcelona, Lleida, Girona, Sitges, Blanes o Sant Cugat.
 
Amb motiu de la celebració del Dia Mundial de la persona consumidora, el director de l’Agència Catalana del Consum, Alfons Conesa, ha inaugurat a Terrassa l’exposició “Consum, punt de trobada” amb el regidor de Consum de l’Ajuntament de Terrassa, José Manuel Jiménez Cárdenas, i la Síndica de Greuges de la ciutat, Isabel Marquès. La mostra estarà instal·lada a la plaça Nova del municipi fins al 20 de març i es pot visitar de dilluns a diumenge, de 10 a 21h.
 
Amb aquesta exposició interactiva, l’Agència Catalana del Consum vol donar a conèixer als visitants quins són els seus drets i deures com a persones consumidores explicant quina és l’estructura del consum a Catalunya, un model que actua en favor de la protecció de les persones i que, amb la introducció del Codi de Consum de Catalunya, ha reforçat els seus objectius.
 
L’exposició, que té un format original i diferent ja que es pot veure de manera interactiva a l’interior d’uns contenidors, vol potenciar la vessant més crítica, reflexiva, responsable i sostenible en el consum, amb l’objectiu d’educar al consumidor i aconseguir la seva autosuficiència en les relacions de consum. 
“Consum, punt de trobada” és una mostra itinerant que ha estat instal·lada a Barcelona, Lleida, Girona, Blanes, Sitges, Tarragona, Banyoles, Amposta, Mollet del Vallès, Mataró, Granollers, L’Hospitalet del Llobregat, Vilafranca del Penedès, Pineda de Mar, Manresa, Sant Cugat del Vallès i La Seu d’Urgell.
 
L’exposició “Consum, Punt de Trobada”

El concepte expositiu es divideix en cinc apartats:
 
CODI DE CONSUM
Marc jurídic model
El punt de partida de l’exposició és la presentació del Codi de Consum de Catalunya, un marc jurídic que per primera vegada a Europa recull tota la legislació dispersa en matèria de consum. El visitant, a través d’una activitat interactiva on es simulen situacions de consum reals, pot comprovar com el protegeix la nova legislació.
 
DRETS I DEURES
Persones i empreses
En aquesta zona es presenta l’espai d’empreses, part fonamental en les relacions de consum, i es convida al visitant a realitzar, a través d’un programa interactiu, un petit test d’autoavaluació per conèixer el grau de coneixement dels seus drets i deures.
 
SEGURETAT DE PRODUCTES
La seguretat és cosa de tots
En aquest espai es promou la complicitat de les persones consumidores en els temes de seguretat i, a més, es representen les relacions que s’estableixen entre les autoritats de consum dels diferents països a través de les xarxes internacionals i la participació de Catalunya en aquesta estructura.
 
El visitant pot reflexionar sobre aquests temes a través d’un programa interactiu que mostra una selecció d’objectes i els punts claus dels mateixos on s’ha de parar especial atenció pel què fa a la seguretat. A més a més, es presenta una petita mostra de productes retirats amb l’explicació del risc que comportava per a la seguretat de les persones.
 
INFORMACIÓ I FORMACIÓ
El consum s’aprèn
En aquest espai es mostren les activitats de l’Agència Catalana del Consum i es fa una visita guiada per dos programes d’informació a les persones consumidores que fan referència a la lectura de les factures dels principals subministraments: aigua, llum i gas i al programa sobre la gestió del pressupost familiar. Precisament, tant formació com informació són dos puntals de la política de consum desenvolupada per l’ACC i així es fa palès en tota l’activitat de l’Escola Catalana del Consum i la comunicació que dur a terme l’agència a través de múltiples canals de comunicació.
 
CONSUM REFLEXIU
El consum reflexiu ens beneficia a tots
Tanca l’exposició un vídeo de la tasca que fa la xarxa NEPIM, on es recullen algunes  de les iniciatives més representatives dutes a terme per gran part de les regions que formen part de la xarxa.
 
En aquest espai el visitant podrà aprofundir en conceptes tant importants com: consum crític, consum responsable, comerç just, autosuficiència de les persones consumidores, consum sostenible o estalvi energètic, que s’han anat desenvolupant al llarg de tota l’exposició.