Més de 7.600 alumnes catalans participen en la XIX edició del concurs El Gust per la Lectura

query_builder   6 abril 2014 09:00

event_note Nota de premsa

Més de 7.600 alumnes catalans participen en la XIX edició del concurs El Gust per la Lectura

 

  • Els alumnes inscrits lliuraran els treballs del 8 al 30 d’abril i l’entrega dels premis es realitzarà el mes de juny

 

  • El concurs vol formar lectors competents, crítics i capaços de gaudir del plaer de la lectura.
 
Un total de 7.638 alumnes catalans participen aquest curs 2013-2014 en la XIX edició del concurs El Gust per la Lectura, 737 més que el curs anterior, en què van participar 6.901 alumnes. El concurs, que organitza el Departament d’Ensenyament, s’adreça a l’alumnat de primària, secundària, batxillerat i persones adultes. L’objectiu és incentivar i reforçar l’hàbit lector per formar lectors competents, crítics i capaços de gaudir del plaer de la lectura.
 
Aquests 7.638 alumnes són de 107 escoles catalanes i es troben repartits en les set categories diferents previstes en el concurs. Segons la categoria, els treballs poden ser individuals, de grup – fins a un màxim de 5 alumnes – o de tota la classe. En total, està previst que els alumnes presentin al voltant de 315 treballs.
 
Els alumnes inscrits al concurs han de realitzar un treball de les obres i dossiers pràctics relacionats amb les propostes literàries corresponents al seu nivell, que presentaran del 8 al 30 d’abril. Els treballs es poden lliurar en diferents formats, com arxius multimèdia, textos i làmines visuals, entre altres. Al mes de juny es farà l’entrega dels premis als guanyadors del concurs en un acte de cloenda a Barcelona.
 
Enguany, són deu les obres que formen part de les lectures proposades. Entre els títols, formats per àlbums il·lustrats i narracions, s’hi troben obres de Jaume Cela, Eulàlia Canal, R.J. Palacio, Joan de Déu Prats, Antony Browne, Leo Lionni i Sara L. Thompson.
 
El programa també ofereix material didàctic per al professorat amb estratègies i recursos per relacionar les obres literàries amb altres tipus de discursos, de formats artístics i d’activitats. La intenció és que el lector adquireixi una sensibilitat estètica i  un creixement personal.
 
6 de març de 2014
 
undefined
undefined
undefined
undefined