L’Organització Catalana de Trasplantaments (OCATT) ha estat distingida amb la Creu de Sant Jordi. Enguany el Govern ha concedit aquesta distinció a 27 personalitats i 15 entitats que s’han destacat pels serveis prestats a Catalunya.
L’OCATT ha rebut la Creu de Sant Jordi per l’èxit de la tasca que realitza gràcies a la generositat dels donants d’òrgans i les seves famílies, la professionalitat dels equips sanitaris i el suport dels malalts i de les associacions que els aglutinen. En definitiva, per la seva contribució a fer possible que Catalunya hagi esdevingut un país més solidari.
L’OCATT és l’organització del Departament de Salut responsable de planificar, ordenar i coordinar les activitats relacionades amb l’extracció, la conservació, la distribució, el trasplantament i l’intercanvi d’òrgans i teixits per utilitzar-los amb finalitats terapèutiques a Catalunya. Es va crear fa tres dècades a partir d’un model que es va començar a definir el 1982. Des de llavors, s’han realitzat a Catalunya més de 18.500 trasplantaments d’òrgans i més de 80.000 de teixits, gràcies a la generositat de més de 5.000 donants i de les seves famílies.
Aquest any, entre els distingits amb la Creu de Sant Jordi hi ha el farmacèutic i bioquímic Joan Josep Guinovart i Cirera, el pediatra Josep Maria Sala i Xampeny, així com la Federació Salut Mental de Catalunya, la Fundació Oncològica Infantil Enriqueta Villavecchia, la Fundació Vidal i Barraquer i l’Institut Pere Mata.
La Creu de Sant Jordi és un dels màxims reconeixements que pot rebre una persona per part de la Generalitat de Catalunya. La distinció es va crear el 1981 amb la finalitat de distingir les persones naturals o jurídiques que, pels seus mèrits, hagin prestat serveis destacats a Catalunya. Qualsevol ciutadà, grup de ciutadans o entitat pot demanar que s’atorgui aquest guardó a alguna persona, ja sigui física o jurídica.
Més informació: