·        La firma de Tortosa, nascuda al 2012, ha creat una aplicació mòbil que gestiona les despeses de les empreses i ha tancat el 2013 amb un volum de negoci de mig milió d’euros.
 
·        Captio ha rebut el suport del Departament d’Empresa i Ocupació a través d’ACCIO per al desenvolupament de l’aplicació.
 
·        L’empresa preveu introduir-se a Amèrica Llatina, Itàlia i França, i augmentarà la plantilla de 15 a 25 treballadors. 
 
 L’empresa catalana Captio, que opera en el sector del mòbil, ha iniciat aquest any la seva presència als mercats exteriors i preveu multiplicar per quatre la facturació fins als 2 milions d’euros. Captio desenvolupa i comercialitza una plataforma que permet gestionar les despeses de viatges de les empreses basada en l’extracció automàtica de les dades de les factures a partir de fotografies fetes amb l’smartphone.
 
Captio, fundada el 2012 i amb oficines a Tortosa i a Barcelona, ha rebut el suport del Departament d’Empresa i Ocupació a través del programa Innoempresa d’ACCIÓ per al desenvolupament de l’aplicació mòbil. Alguns dels clients que té actualment són Telefónica, Bankinter, FIATC, Carglass i Torres.
 
L’empresa preveu obrir nous mercats aquest any i introduir-se a Amèrica Llatina, Itàlia i França. També compta amb clients a Mèxic. El creixement de l’empresa també passa per la incorporació de nous treballadors d’una plantilla de 15 actualment a 25 en acabar l’any.
 
Segons el fundador i director general de Captio, Joel Vicient, la tecnologia estalvia temps i costos a les empreses, a banda de ser “l’única aplicació per a la gestió de tiquets que està homologada per l’Agència Tributària”. Des de l’inici, Captio ha rebut dues rondes de finançament per un valor total de 2,5 milions d’euros i compta com a socis financers amb el fons de capital risc Venturcap i business angels del sector d’internet com Carlos Blanco, Jaume Gomà i Carlos Domingo.