- Més de 1.300 productes locals i més de 200 productors catalans formen part d’aquesta iniciativa, que és una part clau del pla estratègic de futur de la companyia

El conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, Josep Maria Pelegrí, el director general de Caprabo, Alberto Ojinaga, i el director comercial de Caprabo, Josep Barceló, han presentat avui la iniciativa “Caprabo et porta el millor de les nostres comarques”.
L’acte, que ha tingut lloc al supermercat d’aquesta cadena a l’Illa Diagonal, també ha comptat amb la participació de la segona tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, Sònia Recasens; del director general d’Alimentació, Qualitat i Indústries Agroalimentàries, Domènec Vila; i del president de la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya (FCAC), Josep Pere Colat.
Es tracta d’una iniciativa de promoció dels productes de proximitat comarca per comarca als 267 supermercats que Caprabo té a Catalunya. De fet, aquest mes de maig culmina aquesta iniciativa amb la introducció d’una selecció d’aquests productes a les comarques de Barcelona i la seva àrea metropolitana. Per tant, el producte de proximitat és diferent a cada comarca i la distància entre proveïdor i la botiga no supera, en el 70% dels casos, els 30 quilòmetres de distància.
L’objectiu de Caprabo no és altre que donar a conèixer els productes de proximitat, posar-los en valor i fomentar-ne el consum. Des del mes de juny de 2013 s’han introduït més de 1.300 noves referències de més de 150 productors agroalimentaris i 25 cooperatives agràries de Catalunya.

Durant la presentació el conseller Pelegrí ha posat en relleu el compromís i la visió de futur de Caprabo amb iniciatives com aquesta, que vénen desenvolupant des de fa dues dècades, així com la seva aposta per oferir productes de qualitat i de proximitat als consumidors. El conseller ha explicat que des del Departament que encapçala s’ha assumit el repte d’incrementar el consum de productes locals i de proximitat i que, per tant, “campanyes com les de Caprabo van en sintonia amb els nostres objectius”, ha afirmat Pelegrí.
Pel conseller, la promoció d’aquest tipus de comercialització augmenta el valor afegit del producte per als productors, es genera un efecte positiu sobre el medi ambient, ja que redueix la petjada de carboni, i es potencia el consum de productes frescos, amb més valor nutricional i organolèptic, i per tant, de més qualitat.
El gener de 2013, el Govern català va aprovar un decret, promogut pel Departament d’Agricultura, que regula l’acreditació de la venda de proximitat dels productes agroalimentaris. Actualment, s’han adherit a aquest Decret 1.522 productors i 53 agrupacions de productors.
També ens podeu seguir a través de facebook.com/agricultura.cat i https://twitter.com/agriculturacat