Aquest nou instrument complementa altres mesures per facilitar l'accés al finançament del sector com l'ordre d’ajuts aprovada fa dues setmanes en forma de garantia per al finançament de projectes d’inversió orientats a millorar la competitivitat de les explotacions en àmbits específics mitjançant préstecs a atorgar per l’ICF
Complementàriament a la línia d’ajuts en forma de garantia convocada el 20 de maig passat per al finançament de projectes d’inversió de les empreses agràries i agroalimentàries mitjançant préstecs a atorgar per l’Institut Català de Finances (ICF) per un import total màxim de 32 milions d’euros, el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural (DAAM), conjuntament amb l’ICF i AVALIS, ha endegat una nova via de finançament per al sector.
En concret, en data de 22 de maig de 2014 s’ha signat un conveni entre el DAAM, l’ICF i AVALIS pel qual l’ICF obre una línia de préstecs d’un import total de fins a 20 milions d’euros adreçada a pimes i autònoms dels sectors agrari, ramader, pesquer, forestal i agroalimentari de Catalunya tant per a operacions d’inversió com per a operacions de circulant amb aval 100% d’AVALIS. El DAAM aporta 500.000 € a AVALIS com a dipòsit de garantia de les operacions i dóna a ICF i AVALIS el suport tècnic sobre els projectes a finançar.
Les condicions dels préstecs són:
1) Inversió:
a) Termini a 8 anys, dels quals 1 de carència.
b) Import: entre 20.000 (en casos excepcionals 10.000) i 800.000 €
c) Tipus d’interès: interès de l’EURIBOR a 12 mesos més 3,75%
d) Màxima comissió de risc d’AVALIS sobre el crèdit no amortitzat : 1,10% (mínim 300 €)
e) Comissió d’obertura 0,50% (mínim 200 €) per AVALIS i 0,50% (mínim 200 €) per ICF
2) Circulant:
a) Termini a 3 anys, dels quals 1 de carència.
b) Import: entre 20.000 (en casos excepcionals 10.000) i 600.000 €
c) Tipus d’interès: interès de l’EURIBOR a 12 mesos més 3,75%
d) Màxima comissió de risc d’AVALIS sobre el crèdit no amortitzat : 1,10% (mínim 300 €)
e) Comissió d’obertura 0,50% (mínim 200 €) per AVALIS i 0,50% (mínim 200 €) per ICF