·        La Setmana de la Internacionalització ha posat de manifest l’interès creixent de les empreses catalanes en els països extracomunitaris.
 
·        Els directors dels 32 Centres de Promoció de Negocis i de les 3 antenes d’ACCIÓ al món s’han entrevistat amb empresaris catalans amb projectes d’expansió internacional.
 
·        Durant cinc dies s’han celebrat una trentena de seminaris a Barcelona i el territori amb la col·laboració d’una vintena d’entitats especialitzades en internacionalització.
 
 
Barcelona, 30 de maig de 2014. – Més de 700 empreses catalanes han participat en la XXI Setmana de la Internacionalització, organitzada pel Departament d’Empresa i Ocupació a través d’ACCIÓ. Durant cinc dies, els directors dels 32 Centres de Promoció de Negocis i de les 3 antenes d’ACCIÓ al món s’han desplaçat a Catalunya per reunir-se amb companyies catalanes que tenen projectes d’expansió internacional.
 
L’esdeveniment ha posat de manifest l’interès creixent de les empreses catalanes en els països extracomunitaris, i és que els mercats més sol·licitats han estat els Estats Units, els Emirats Àrabs Units, la Xina, els països de l’Amèrica Llatina i, a nivell europeu, Alemanya i França. Pel conseller delegat d’ACCIÓ, Joan Tarradellas, “les reunions entre empreses i directors han permès a les companyies contrastar els seus projectes amb especialistes dels mercats exteriors, definir les estratègies per penetrar o consolidar-se a l’exterior i per trobar suport i acompanyament integral per fer realitat els seus projectes a destí”.
 
Igualment, durant la Setmana de la Internacionalització s’han celebrat una trentena de seminaris, tant a Barcelona com al territori, organitzats conjuntament amb una vintena d’entitats especialitzades en internacionalització.
 
Segons Tarradellas, aquestes sessions “han aprofundit en les característiques de diversos mercats, les oportunitats de negoci que s’han detectat, els sectors en alça i les consideracions que cal prendre a l’hora de sortir a l’exterior”. També s’han tractat els problemes amb els quals es poden trobar les companyies quan s’internacionalitzen, en matèria fiscal, laboral o pel que fa a la logística, per exemple.
 
Els seminaris que han despertat més interès a les empreses catalanes han estat els dedicats als mercats africans i llatinoamericans, els que han aprofundit en temes legislatius sobre contractes de compra-venda i els que han tractat la cooperació empresarial enfocada a la internacionalització.
 
La Setmana de la Internacionalització, a tota Catalunya
En el marc de la Setmana, els directors dels Centres de Promoció de Negoci també s’han desplaçat a les delegacions d’ACCIÓ al territori per entrevistar-se amb empresaris d’arreu de Catalunya que busquen noves oportunitats de negoci al món.
 
Així, els directors dels Centres de Promoció de Negocis d’ACCIÓ a Santiago de Xile, Bogotà i Lima s’han reunit amb empresaris de Girona, mentre que els de Hong Kong, Bombai, Singapur i la delegació davant els organismes multilaterals de Washington DC s’han entrevistat amb professionals de Lleida. Igualment, la responsable de l’oficina d’ACCIÓ a Mèxic DF s’ha desplaçat a Manresa, mentre que els directors de Brussel·les, Xangai, Tòquio, Seül i Londres s’han reunit amb professionals de Tarragona.
 
Sessió plenària
Aquest any, la Setmana de la Internacionalització ha començat amb un acte inaugural al World Trade Center amb 350 empresaris. El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, va inaugurar la sessió, que va comptar amb la participació dels màxims dirigents de les empreses Syctl, Zanini i IMC Toys. Tots tres van coincidir en apuntar que la internacionalització és una necessitat i que, a l’hora de començar a vendre a l’exterior, el factor humà i la innovació són fonamentals.